1 636 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Kap/gersåg min 10" utan bakåtslide
En till sådanhär kap/gersågstråd 
Om man söker en kap/ger såg med följande krav vad skall man ha då?
Jag har kollat lite men inte hittat så många kandidater. Det andra kravet spökar till detta. Misstänker att ni har koll på flera kandidater att undersöka....
Krav
Har hittat ett par/tre kandidater varav den första är dyr.
Festool Kapex
Hitachi C12RSH och C12LSH http://www.woodezine.com/09_2005/0905_toolreview.html
/Mattias
Om man söker en kap/ger såg med följande krav vad skall man ha då?
Jag har kollat lite men inte hittat så många kandidater. Det andra kravet spökar till detta. Misstänker att ni har koll på flera kandidater att undersöka....
Krav
- Minst 10tums klinga
- Skulle gärna vilja slippa sliden bakåt..... vill helt enkelt att den tar så lite plats som möjligt och användbar utan omflyttning.
- Minst kvalitetsnivå Blå bosch
- Möjlighet att såga breda bräder dvs inbjuder till val av slidesåg.
Har hittat ett par/tre kandidater varav den första är dyr.
Festool Kapex
Hitachi C12RSH och C12LSH http://www.woodezine.com/09_2005/0905_toolreview.html
/Mattias
Redigerat:
Den där Hitachin ser verkligen ut att vara en Kapex-killer! I alla fall på bilderna. Gillar digitala displayen något skarpt
Men adidaslooken på klinghuset hade de kunnat skippa... Den väger dock en hel del. 30 kg och prismässigt ligger den inte så långt efter Kapex så frågan är om den verkligen är ett bättre köp?
Skulle dock vara intressant med ett utlåtande om den här maskinen av någon som äger eller har provat!
Skulle dock vara intressant med ett utlåtande om den här maskinen av någon som äger eller har provat!
Binesh, ja, den sticker ut lite. Håller med om att det vore kul att få ett litet utlåtande av någon som äger en sådan.
raveper, precis, blå Bosch har ju satt ribban för bra grejer bara det är ju en bedrift. Meningen är väl att gallra bort tex gröna Bosch och andra liknande maskiner.
Mvh Mattias
raveper, precis, blå Bosch har ju satt ribban för bra grejer bara det är ju en bedrift. Meningen är väl att gallra bort tex gröna Bosch och andra liknande maskiner.
Mvh Mattias
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Klicka här för att svara