20 807 läst ·
43 svar
21k läst
43 svar
Kap/ger Hikoki C8FSHG
Bumpar lite.
Står i köpartagen av en såg och vill ha något kompakt.
Har någon kört denna såg och testat att lägga ner den 45 grader och kapat 45 tjockt?
Vet att den inte ska klara det enligt specen men
Samtidigt har jag använt sågar som klarar lite mer än vad som angetts.
Står i köpartagen av en såg och vill ha något kompakt.
Har någon kört denna såg och testat att lägga ner den 45 grader och kapat 45 tjockt?
Vet att den inte ska klara det enligt specen men
Samtidigt har jag använt sågar som klarar lite mer än vad som angetts.
Inte provat att såga i sådana vinklar. Däremot raksågat mindre dimensioner. Den är ju sjukt smidig eftersom den går att ha på smal snickarbänk i garaget. Spånuppsamlingen är klart bättre än andra sågar jag testat, om än inte jättebra. Spånet sprids iaf inte över hela rummet.
Dock är det svårt att finsåga så den inte löper helt mjukt på stagen. Det känns helt enkelt lite som om man fått in grus i maskineriet
Dock är det svårt att finsåga så den inte löper helt mjukt på stagen. Det känns helt enkelt lite som om man fått in grus i maskineriet
Okok, tack
Det är just smidigheten för att kunna ha sågen stå mot en vägg i garaget. Tänker nog lika som dig där.
Alternativet får nog bli metabos 254.
Så får man ta smällen att böka lika med sågen när man ska köra den.
Då kommer jag kunna köra min 45*145 på sniskan.
Dock när man ska böka runt med sågen verkar Hitachin riktigt nice.
Det är just smidigheten för att kunna ha sågen stå mot en vägg i garaget. Tänker nog lika som dig där.
Alternativet får nog bli metabos 254.
Så får man ta smällen att böka lika med sågen när man ska köra den.
Då kommer jag kunna köra min 45*145 på sniskan.
Dock när man ska böka runt med sågen verkar Hitachin riktigt nice.
Jag går också i köpartankar. Jag hade kollat in
GCM 8 SJL först, men inser att det kommer behöva möbleras om halva garaget/verkstaden för att kunna använda den. Det känns inte aktuellt, därför lutar jag nu mer mot Hikokin.
Ni som kanske hunnit testa den vid det här laget, hur ”illa” är den utan mjukstart?
Jag har mest erfarenheter av pappas festool kapex 120 som startar 100% utan ryck. För övrigt kört en gång med polarens Metabo KGS M216 som känns som den rycker handleden ur led när man drar igång den...
GCM 8 SJL först, men inser att det kommer behöva möbleras om halva garaget/verkstaden för att kunna använda den. Det känns inte aktuellt, därför lutar jag nu mer mot Hikokin.
Ni som kanske hunnit testa den vid det här laget, hur ”illa” är den utan mjukstart?
Jag har mest erfarenheter av pappas festool kapex 120 som startar 100% utan ryck. För övrigt kört en gång med polarens Metabo KGS M216 som känns som den rycker handleden ur led när man drar igång den...
Det är inget jag reflekterat över ens...K Klocko skrev:Jag går också i köpartankar. Jag hade kollat in
Fick en blänkare om att Proffsmagasinet har rea på allt från Hikoki, dvs då har också Bauhaus rea...