Såg en jäkla coolt variant hos en kusin till mig. Där hade plattsättaren fasat alla kanter 45 grader inåt och fogat alla ytterhörn.
Aldrig sett det tidigare och måste ha tagit ruskig tid. Men det blev snyggt!
Aldrig sett det tidigare och måste ha tagit ruskig tid. Men det blev snyggt!
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Är det inte nödvändigt att plattsätta ut på kortsidorna så undviker man det i största möjliga mån idag.
Är vask eller spis mer än en meter från kortsidorna så behöver man ju faktiskt inget stänkskydd dr och då löser det sig per automatik.
I annat fall är det kakellist som gäller men så smal och diskret som möjligt.
Är vask eller spis mer än en meter från kortsidorna så behöver man ju faktiskt inget stänkskydd dr och då löser det sig per automatik.
I annat fall är det kakellist som gäller men så smal och diskret som möjligt.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Svårt att se på bilderna märkte jag men så här ser den ut...
https://konradssons.com/sortiment/tillbehor/kantlister/kakellist-rak-alu-vit-12-5-mm-16870/
https://konradssons.com/sortiment/tillbehor/kantlister/kakellist-rak-alu-vit-12-5-mm-16870/
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
C Cinas skrev:
C Cinas skrev:
Neeeej... trälister e så hemmafix och är ju absolut bara en nödlösning när det inte finns annat..
Som på min nästsista bild där jag fick måla en smyglist för och täcka eftersom vinkeln i köket var större än 90 grader så högskåpet kom att släppa 17mm från väggen.
Likaså nedtill under brytare vid sidan av diskmaskinens täcksida som släpper 10mm från väggen av samma anledning.
Kul! Så var det förr. Plattorna kallades jolly, var oftast några i varje paket.S StevieGee skrev:
Klicka här för att svara