Jag undrar vad man köper fräs järn för att kunna fräsa egna spår för Wirsbo golvärme slang 17.

Och kan man använda vanlig golvspånskiva till det eller är Wirbos golvspånskiva speciell inågot avseende.

Anledning till att jag postar det här är att det pratas endel om det just till badrum och det är det jag tänker göra om så...

Otroligt??

37 stycken som har läst denna tråd, men ingen har en gissning, svar eller dylikt att tillägga.

Jag tolkar det som att ingen vet eller total ignorering.

Vi köpte en fräs som var 20 mm på K-rauta som vi ska ha till at fräsa in el.
Jag gissar att fräsar i olika storlekar finns på de flesta byggvaruhus och att det inte är någon speciell sort just för golvvärmeslang.

Jag gissar också att om man fräser ut 17 mm i en vanlig golvspånskiva så blir det inte så mycket kvar av den under spåren. Kanske är Wirsbos golvspånskivor extra förstärkta på undersidan för att det ska hålla bra när man fräser spår i dem? Jag skulle ringa Wirsbo och fråga dem.

/pinebar

brine skrev:
Otroligt??

37 stycken som har läst denna tråd, men ingen har en gissning, svar eller dylikt att tillägga.

Jag tolkar det som en dåligt vald rubrik... ;)

jag misstänker att du kan få betydligt bättre svar under "värme allmänt".

Själv har jag ingen aning.

brine skrev:
Otroligt??

Jag kan bara prata för egen del men jag har iaf totalt ignorerat din tråd. Nu har jag tid och svara så då kan jag ge dig min synpunkt.

Många lämnar frässtålet på hyllan och använder istället cirkelsågen. Det verkar gå fortare än att fräsa.

Eller så struntar man helt i detta rätt tidsödande arbete och lägger glespanel istället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.