3 304 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Känner ni till Jhonnysson Golv & Måleri?
Hejsan!
Jag har precis köpt bostadsrätt och planerar med att börja att fixa till vardagsrummet. Då jag är i det ohändigaste laget så har jag tänkt anlita en hantverkare. En kille från Jhonnysson Golv & Måleri var förbi och gav mig en rätt bra offert. Jag bad honom om referenser men han verkade mycket bekymrad över detta, och visserligen kan jag förstå att det känns olustigt att behöva ringa upp gamla klienter.
Bolagets omdöme på ex rejta.se är mycket bra, likväl som på andra sajter.
Så frågan är, känner någon till det här bolaget? Eller kan man lite på någon utan ta referenser?
Mycket tacksam för hjälp! Det är ju som en djungel därute..
Jag har precis köpt bostadsrätt och planerar med att börja att fixa till vardagsrummet. Då jag är i det ohändigaste laget så har jag tänkt anlita en hantverkare. En kille från Jhonnysson Golv & Måleri var förbi och gav mig en rätt bra offert. Jag bad honom om referenser men han verkade mycket bekymrad över detta, och visserligen kan jag förstå att det känns olustigt att behöva ringa upp gamla klienter.
Bolagets omdöme på ex rejta.se är mycket bra, likväl som på andra sajter.
Så frågan är, känner någon till det här bolaget? Eller kan man lite på någon utan ta referenser?
Mycket tacksam för hjälp! Det är ju som en djungel därute..
Hej!
Jag är mycket väl medveten om det som du säger och det är därför jag frågar här. Men jag tror den firman får helt enkelt vara eftersom han inte kan visa på referenser som man kan ringa och kontrollera.
Kan det vara så att någon har ett bra tips på duktiga målare?
Jag är mycket väl medveten om det som du säger och det är därför jag frågar här. Men jag tror den firman får helt enkelt vara eftersom han inte kan visa på referenser som man kan ringa och kontrollera.
Kan det vara så att någon har ett bra tips på duktiga målare?
Offtopic men... jag tror att det förvisso kan vara jobbigt att ringa gamla kunder för att höra om de kan ställa upp som referenser. Det bästa för en hantverkare borde väl vara att vid avslut av ett jobb direkt fråga kunderna om dessa kan användas som en referens, istf i efterhand komma och fråga.
Hur gjorde du? Valde du någon annan? Någon du kan rekommendera? =) Har en egenrenovering som gått på grund och behöver ta in någon som slutför och har pratat med Jhonnysson om det och de ska ta en titt på't. Men blev lite osäker när jag läste detta.
Klicka här för att svara