Hej!

Första posten på Byggahus.. Noob! :-)

Jag har fått offert från ett företag som heter "Suntex".
Dom säljer den svenska Windon-panelen och lovar snabb leverans.

Problemet är att jag hittar just inte så mycket info om företaget.
Dom finns på allabolag.se, men med väldigt liten omsättning..

Har någon på forumet stött på dom här?
Verkar seriösa och insatta, men det är lite oroväckande att dom inte "syns" mer..

Jag har fått en referens som jag ska kolla upp.

//Thomas

Sök t ex på allabolag på namn du hittar. Jag hittade på några minuter två konkurser i närtid. Kan ju vara bra trots det men vem vet?

Så länge det finns tillverkar garantier så har du lite användning av installatören. Troligen så använder de en annan elfirma också, se till att du får direkta garantier av elinstallatören så spelar ingen roll hur stor installatören är, om de nu inte är total idioter och installerar helt fel.

S Sugargnome skrev:
Tack @TommyC och @Dr.Feelgood,

För att vara tydlig, företaget finns på www.suntexab.se och länken jag hittade på allabolag.se är [länk].

@TommyC Var hittade du info om konkurser? Är noob på sånt också.. :)

Mvh
Thomas
Jag känner inte till de direkt, personligen anlitade jag också en liten firma men ser till att de använder rätt produkter och har ansvarsförsäkrning. De borde vara registrerade för rätt verksamhet och elinstallatören måste vara registrerad hos elsäkerhetsverket.
Ang konkurser, du kan följa befatningshavarna och deras historik.

http://www.windonsyd.se/ tittade jag på och sedan sökte jag på namnet längst ner och allabolag så dök det upp två konkurser.

Undrar samma sak, de var hos mig och ville sälja glasglas paneler ganska dyrt för allt från Kina är skräp. Jag tackade nej sedan kommer de tillbaka och erbjuder Kinapaneler till halva priset som ”också är bra”.

Deras broschyrer innehåller stavfel och diagram med 13 månader på ett år. (Blir ju mycket mer genererad el då;))

Intrycket är att de vill bara sälja på dig utan att ta hänsyn till vad som blir bäst för ditt fall. Några av säljarna är tatuerade på armar, händer och hals och inger väldigt lågt förtroende för en investering på flera hundratusen.

Dessutom ska du tacka ja på plats och offerter vill de inte höras talas om.

Nja, referenser tack!:thinking:

Känns som vem som helst nästintill kan starta företag idag för sälja solcellsinstallationer. Man borde kanske prova på lyckan; knacka ihop en lagom fin hemsida, jag är inte känd för t.ex någon konkurs, skulle säkert kunna ta med mig en duktig säljare som säljer luft på burk och hitta någon som vill köpa på palts. Sedan går vi från kund till kund (pensionärer eller de som inger att de inte har koll men vet att solceller det är bra och det man ska köpa nu) och gör dåliga snabba installationer och tjänar multum med pengar. När vi får dåligt rykte och alla insett vilken skit de köpt av oss så försätter vi bolaget i konkurs. Då har vi säkert hunnit fylla på bankkontona (ja, vi får utgå från att jag och min säljare delar lika och behöver ett konto vardera) med par 100tkr.
Klart.

O
T TommyC skrev:
[länk] tittade jag på och sedan sökte jag på namnet längst ner och allabolag så dök det upp två konkurser.
Bättre träff på www.ratsit.se eller www.bolagsfakta.se
Där finns tre konkurser kopplat till kontaktpersonen på windonsyd

• Gilla
mortimer
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.