Byggahus.se
Som rubriken lyder så lider vi av kaniner!

Vi har en tomt på 850 m2 och på den kan vi ha uppemot 20 - 25 kaniner. Vi bor i ett tätbebyggt område och alla grannar har det likadant, det är en smärre invasion av dessa marodörer. De är inte rädda heller de jäklarna, de bara sitter och tittar på oss och om vi närmar oss dem så hoppar de undran precis så att man inte får tag i dem. De retas :mad:

Jag kan inte göra så jätte mycket åt kaninerna i sig, jag vill inte döda dem eller så men kan man begränsa skadorna på något sätt?? De gräver upp gräsmatta och rabatter och de gräver bon i våra odlingslådor och förstör lite i allmänhet.

Vad kan man göra egentligen???

Börjar bli lite tokig på dem.

Hemmakatten
Ring till kommunen. Alla kommuner har en viltvårdare/jägare som skjuter/fångar rådjur, skator, kaniner mm som har blivit en plåga i villaområden.

Vi har just konstaterat att vi har en kanin under altanen.
Finns det ingen lukt eller nåt sånt som kaninerna inte gillar? Nåt som man kan spreja eller hälla in under altanen?
Vill inte vänta och få det som "tharnstrom77"

Jörgen

Jag vet att man kan få sorkar att flytta genom att sätta ner en glasflaska (öl läsk) med halsen före och vips så flyttar sorkarna.

Jörgen

Katt fixar problemet lätt.

cecar33 skrev:
Katt fixar problemet lätt.
Då borde inte vi ha några kaniner eftersom grannarnas katter springer i trädgården. Men vi har gott om kaniner och vi har under våren hamnat i en liknande situation med ett kaninbo under inglasade uterummet.

Kanske ska man stänga in en katt under altanen!:rolleyes: ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.