Hej igen!

Har sedan sist tagit ytterligare 8 kaniner och alla relaterade problem har upphört. Inga grävda hål eller liknade i rabatter eller häckar längre. Kan starkt rekommendera att använda fälla då effektiviteten i förhållande till tidsinsatsen är fantastik. :thumbup:

//Calle
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Åsa Lund
Blev det omlokalisering eller vitlöksvarianten denna gång? ;-)

Grattis till framgångsrik och miljösmart lösning på ett tradigt bekymmer!
 
Hur smakade kaninerna? Blev det ragu eller helstekt?
 
fahlis skrev:
Hur smakade kaninerna? Blev det ragu eller helstekt?
Nu skall du inte vara sån!

CalleSpeed är en hedersknyffel och har gett de små långöronen ett nytt hem bara:
CalleSpeed skrev:
...
Bara lite uppföljning! Har nu tagit 2 kaniner som har omlokaliserats....
 
C
KnockOnWood skrev:
CalleSpeed är en hedersknyffel och har gett de små långöronen ett nytt hem bara:
Vart då, kan man undra...? Hos den grinige grannen? Eller den kommunala parken?
 
Jävla kaninjävel som Jonas Gardell sa på teckenspråk en gång i tiden:

kanin.jpg
 
Här där jag bor finns inga kaniner, men några harar.
Och en hel del rådjur.
Vi har inget som de vill gnaga på, men grannen, vars största passion är att driva upp träd från hela jorden från frö...

Vi, eller rättare sagt våra barn, hade kaniner, mest i burar förstås, när barnen var små/unga.
Vi har fortfarande en massa kaninhoppningshinder kvar i lådor på vinden.
Gulligare djur finns ju inte.
Så jag är glad att CalleSpeed omplacerar sina hardjur i stället för att stoppa dem i grytan!

(Vi har en gammal kaninbur som värprede åt hönsen nu :) )
 
Åsa Lund skrev:
Blev det omlokalisering eller vitlöksvarianten denna gång? ;-)

Grattis till framgångsrik och miljösmart lösning på ett tradigt bekymmer!
Ingen kaninstek! :o Dom fick åk med mig till jobbet och på vägen så släppte jag av dom på ett gammalt militärområde i utkanten av staden. :D

//Calle
 
Redigerat:
CalleSpeed skrev:
Ingen kaninstek!
//Calle
Synd, kanin är väldigt gott!
 
T
Omlokalisera en räv så är kaninproblemet löst, visserligen kan det hända att några av områdets utekatter får stryka på foten med men lite svinn får man räkna med. ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.