Hej , idag har vi ett särskilt avloppsrör till tvättmaskinen (första bilden) men jag vill flytta tvättstugan till ett rum med bara brunn (andra bilden), går det och hur ska vi göra med avloppet ? Det ligger i källaren. Det finns ett igensatt hål som vi skulle kunna använda för att släppa ut vattnet till brunnen i rummet intill, om det är krav på brunn för sig och avlopp för tvättmaskin för sig.
Undrar också hur vi ska kakla runt brunnarna ? Har köpt 15 cn kakel för att det ska bli mycket fog som kan andas. Vi fick vatten med följande svartmögel som nu är bortslipat och de har lagt medel på som skulle heta benetox, hittar inte det någonstans, mot möglet. Sista frågan är estetisk, ska vi göra ett rutigt golv för att knyta abc till det gamla golvet , bild 3 eller enfärgat beige, bild 4 (har lagt plattor på varandra därför det ser buckligt ut)
Undrar också hur vi ska kakla runt brunnarna ? Har köpt 15 cn kakel för att det ska bli mycket fog som kan andas. Vi fick vatten med följande svartmögel som nu är bortslipat och de har lagt medel på som skulle heta benetox, hittar inte det någonstans, mot möglet. Sista frågan är estetisk, ska vi göra ett rutigt golv för att knyta abc till det gamla golvet , bild 3 eller enfärgat beige, bild 4 (har lagt plattor på varandra därför det ser buckligt ut)
https://sakervatten.se/branschregler/las-branschregler-20212-online-2/4-2-4-tvattmaskin/S sofftis skrev:Hej , idag har vi ett särskilt avloppsrör till tvättmaskinen (första bilden) men jag vill flytta tvättstugan till ett rum med bara brunn (andra bilden), går det och hur ska vi göra med avloppet ? Det ligger i källaren. Det finns ett igensatt hål som vi skulle kunna använda för att släppa ut vattnet till brunnen i rummet intill, om det är krav på brunn för sig och avlopp för tvättmaskin för sig.
Bästa svaret
Sätt upp en spilltratt med rör på vägg, fäst avloppsslangen där och dra rören till golvbrunnen. Detta för att minimera risken att slang lossnar och skapar vattenskador.S sofftis skrev:
Finns hos fackhandel, VVS-butiker, bygghandel och t.o.m. Biltema. Sök på tvättmaskinsavlopp eller spilltratt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ta bort hydropress och enbart använda pump till borrad brunn
Vatten & Avlopp -
Hur säljer jag cumaru trä som vi inte får använda till en uteterrass?
Lösvirke & Timmerhus -
Vad ska jag ha för vattenlås till den här brunnen
Badrum -
Vet någon om det går att använda Ryobi batterier till Meec.
Verktyg & Maskiner -
Använda gjutsand 0-8 till gräsmattan?
Gräsmatta