Hej.
Måste jag lämna kvar 4 mörkläggande rullgardiner ivid matplats när jag säljer huset i söderläge, mitt ex kommer inte pilla ihop såna igen och har ingen händig vän om jag skulle köpa nya.?

Kan jag annars skriva in i kontrakt jag tar med som?

Plocka ner dom foto/,visning.

Det verkar råda en viss osäkerhet om rullgardiner räknas som fastighetstillbehör eller byggnadstillbehör. Men om du tar bort dem före bilder tas och låter bli att sätta upp dem under visningar så vet ingen om att de har funnits.

Har foton redan tagits och visningar skett så får du väl berätta för de som verkar mest intresserade av att köpa att dessa kommer tas bort.

• Gilla
A555
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Det verkar råda en viss osäkerhet om rullgardiner räknas som fastighetstillbehör eller byggnadstillbehör. Men om du tar bort dem före bilder tas och låter bli att sätta upp dem under visningar så vet ingen om att de har funnits.

Har foton redan tagits och visningar skett så får du väl berätta för de som verkar mest intresserade av att köpa att dessa kommer tas bort.
Smart.
Skulle tänkt på det innan.hoppas nån lär sig på ditt tips, de är villiga att sätta dit dock, klarar ej det själv

A555 Annn555 skrev:
Smart.
Skulle tänkt på det innan.hoppas nån lär sig på ditt tips, de är villiga att sätta dit dock, klarar ej det själv
Pilla att sätta dit, inte villiga..

BirgitS
Jag vet ju inte hur det är i just ditt fall men ofta är det ju så att fönstren är olika stora i gamla resp. nya bostaden och därför passar inte de gamla rullgardinerna i alla fall och lämnas därför kvar.

• Gilla
Carcoza och 5 till
  • Laddar…
Jag förstår inte riktigt problemet. Om du tar med dig dem, eller köper nya som skall sättas upp, så är det väl samma praktiska problem? Antingen kan du sätta upp rullgardiner eller så kan du inte det. Samma problem om det är begagnade eller nya.

• Gilla
Lived
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet ju inte hur det är i just ditt fall men ofta är det ju så att fönstren är olika stora i gamla resp. nya bostaden och därför passar inte de gamla rullgardinerna i alla fall och lämnas därför kvar.
tänkte inte på det,
toppensvar -jag har små fönster mm

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.