Jag har en IVT Nordic Inverter LLVP som inte längre frostar av så bra som när den var ny. Har letat efter någon som kan titta på det, men de tre firmorna som jag fått kontakt med hittills verkar bara syssla med rengöring av pumpar - det kan jag göra själv.

Någon som har förslag på bra företag?

Inte ens IVTs eget center https://www.energikomfort.se
vill göra annat än att antingen sälja på mig en ny, eller bara rengöra.

A
B b8q skrev:
Jag har en IVT Nordic Inverter LLVP som inte längre frostar av så bra som när den var ny. Har letat efter någon som kan titta på det, men de tre firmorna som jag fått kontakt med hittills verkar bara syssla med rengöring av pumpar - det kan jag göra själv.

Någon som har förslag på bra företag?

Inte ens IVTs eget center [länk]
vill göra annat än att antingen sälja på mig en ny, eller bara rengöra.
det beror nog på att dessa sharp-kloner är slut, detta gäller motsvarande modeller av bosch och electrolux oxå.
det jag har kommit fram till är att kompressorn ej varvar upp och det räcker inte med att byta sensorer. Jag har skrotat massor

Nu har jag fått tag på en firma som ska testa med att byta sensorn. Jag får återrapportera om några månader om det hjälpte mot isproblemet.

A
B b8q skrev:
Nu har jag fått tag på en firma som ska testa med att byta sensorn. Jag får återrapportera om några månader om det hjälpte mot isproblemet.
det är femsensorer i samma kontakt, samtliga byts samtidigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.