Tyvärr inte testat uppdateringen.
Lämnade tillbaka CCn jag köpte för ca 3 v sedan efter bara några dagar just för att detta inte fanns.
Smidig förpackning, rimligt pris men då ingen vettig lösning med ios.

Japp, funkar att casta det mesta nu, iaf det jag hunnit prova. Jag kör bara med Google cast, lägger sig som en liten symbol bredvid adressfältet. Bara att klicka på så castar datorbilden över. Detta har ju funkat länge men numera funkar tex svtplay att casta direkt. Helt underbart. :thumbup:

Har kört så sen i höstas då jag skaffade mig en Chromecast så om det finns någon ny funktion så har jag antagligen inte upptäckt den än.

cc.jpg

Redigerat:
Funkar SVT play? Det brukar ju vara notoriskt svårt att få till bra.

Vi tittar på SVT play på vår cc, funkar inte med appen ännu(stöd för det kommer enligt SVT under hösten ) men det funkar felfritt via svtplay.se.

Jag startar visning från telefonen eller surfplattan genom att gå in på svtplay.se, välja begär skrivbordsversion i webbläsaren, väljer program jag vill se, när den frågar hur den ska spela upp programmet så väljer man html5 och inte Flash, klickar sen på fullskärmsläge och där finns cast-ikonen.
Låter kanske krångligt men det är det absolut inte. Funkar kanon.

Resterande play kanaler ser vi via en plex-server.

Per Eskilsson skrev:
Vi har använt Google Chromecast sedan någon månad tillbaka och tycker det funkar bra när man vill titta på Netflix eller Youtube på tv-apparaten. Idag läste jag att det från och med i slutet av denna vecka ska kunna gå att visa upp "vad som helst" via Google Chromecast. Har någon testat? Funkar det? Om ja, från vilken enhet?

[länk]
[länk]
Det där verkar ju bara gälla Andriod-lurar. Du har väl Apple-prylar?

Ja, det stämmer, jag använder iPhone 5s, iPad Air och en MacBook Pro mest men jag har även en Samsung Note 3 och en Samsung Galaxy Tab 3.

Ser nu att det funkar med Note 3 men jag får inte ljudet att följa med, jag måste göra något fel.

Tydligen ska ljudet funka så fort man startat om systemet.

Strunt samma, nu testar jag Apple-tv för 899 kr. Måste säga att det funkar ännu bättre än Chromecast, om man har Apple-prylar, annars funkar det inte alls. Har inte ansett mig behöva Apple-tv tidigare, men det funkar riktigt bra och jag kan se på vad som helst, något jag inte kunde göra med Chromecasten.

• Gilla
mycke_nu och 1 till
  • Laddar…
Notera att man kan skicka hela skärmen på en nyare Mac till en ATV.

Screen Shot 2014-07-12 at 14.28.42.png

Funkar på min 2011 iMac, men inte på 2010 MBP vilken saknar nödvändig hårdvara om jag minns rätt.

Upp med denna länk !
I dagarna så kan jag se svt play via ipaden, bra !
Jag kan se youtube via ipaden,bra !
Går det på nåt sätt att airplaya från ipaden än ?
Hur ser jag mina filmer från nasen ?
Plex räcker inte som svar för mig, finns notoriskt lite how to do info om man vill få padda och chromecast att lira ihop.

Får inte min chromecast att funka - borde skicka tillbaka den... Ska testa att köra rasplex istället.

Vad får du inte att funka då? Jag letar som en tok efter en webläsare till iPhone som har stöd för casten, verkar inte finnas.

Men om du laddar ner Chromecast-appen till IOS och sen castar hela skärmen, funkar inte det? -> https://itunes.apple.com/se/app/chromecast/id680819774?mt=8

Själv kör jag samma setup, fast på Android, och där funkar det såklart. Har även en IOS enhet som jag kan testa det på ikväll annars...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.