2 570 läst ·
29 svar
3k läst
29 svar
Kan någon förklara golvvärmesystem LKcq 8 för en fullständig novis
Är nyinflyttad och har för första gången i mitt liv golvvärme. Kunskapsnivån är alltså NOLL. Ber alla insatta om ursäkt, men jag kommer med all sannolikhet att ha superdumma frågor i ert tycke. Men man måste ju börja någonstans . Har laddat ner Quick guide och fullständig manual och något mer. Men det är liksom inte skrivet på riktigt min nivå, jag behöver typ "Golvvärme för Dummies". Någon som är duktig på att dumma ner förklaringar?
Ok. Vad är det du vill veta? CQ8 är bara själva rumsregulatorn. Någonstans i lägenheten sitter det en golvvärmefördelare som fördelar vattnet till respektive rum (brukar vara en slinga till varje.
Har du några bilder på den?
Har du några bilder på den?
I garderob i hallen sitter alla rör och den "stora grejen" som ska kommunicera med de små reglagen i de individuella rummen. Jag utgår ifrån att allt funkar som det ska och vill väl i första hand programmera in temperaturinställningar som är efter min smak. Jag gillar att ha det svalare än genomsnittet och speciellt vill jag ha det svalt om natten i sovrummet.
useless skrev:
useless skrev:
I kapitlet 'Tidsprofiler i manualen står det hur man ställer in nattsänkning av enskilda rum.
http://www.lksystems.se/contentasse...b937b1d5ad62/lk-tradlos-rumsreglering-cq8.pdf
För att permanent få lite svalare eller varmare i ett rum så är det väl bara att vrida lite på rumstermostaten?
http://www.lksystems.se/contentasse...b937b1d5ad62/lk-tradlos-rumsreglering-cq8.pdf
För att permanent få lite svalare eller varmare i ett rum så är det väl bara att vrida lite på rumstermostaten?
Har laddat ner och skrivit ut länken sedan tidigare. Men som sagt jag har inte lyckats genomföra något då "beskrivningarna" är väldigt svårförståeliga i mitt tycke. Har inte ens kunnat genomföra deras "Quick guide" som jag utgår ifrån är avsedd att förenklauseless skrev:
Ja, den verkar inte vara ett under av användarvänlighet. Men det verkar inte allt för komplicerat om man håller sig till nån av de 5 fasta profilerna. Profil 5 kanske är bra om du vill ha lite varmare på morgonen (och en stund på kvälen)?