Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Med tre gräsmattor, varav den ena ny för mig, så stöter man på lite hinder ibland.
Kan man slipa knivarna själv eller blir det en väldig obalans om man försöker ta lika mycket på varje sida? Hur kinkigt är det?
Har en åkgräsklippare med frontaggregat och tre blad så att byta är ju lite kostsamt..
Kan man slipa knivarna själv eller blir det en väldig obalans om man försöker ta lika mycket på varje sida? Hur kinkigt är det?
Har en åkgräsklippare med frontaggregat och tre blad så att byta är ju lite kostsamt..
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Så nu tänker jag inte läsa några fler svar 
Du sa vad jag ville höra

Du sa vad jag ville höra
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Jag bjuder på lite bilder sen när det är klart 
larsbj skrev:
Instämmer även jag! Vinkelslip och ungefär lika mycket på varje sida så är det inga problem. Tokkör inte för då riskerar du att "bränna" eggen vilket jag misstänker försämrar slitstyrkan.leby skrev:
Jag kör också med vinkelslip. Skulle man byta knivar så fort de blev slöa bleve man snart ruinerad...
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Vad kul att så många slipar själv
Vill ni ha bilder eller film?
Om du misstänker obalans kan du ta något konartat och sätta knivbladet på, de brukar ju ha ett hål i mitten, så ser du om det är i balans eller inte och kan slipa ner på den sidan som åker ner till att du når balans.
Det går aldeles utmärkt, vinkelharry på plats eller så tar man av kniven och kör den i bankslipen.
Däremot kan man kosta på sig att titta efter spickor och byta ut spruckna blad. Knivändar som lossnar och far iväg är inte roligt.
Däremot kan man kosta på sig att titta efter spickor och byta ut spruckna blad. Knivändar som lossnar och far iväg är inte roligt.