9 558 läst ·
5 svar
10k läst
5 svar
Kan man sätta i gips i en lekstuga?
Hej!
Har köpt en lekstuga till vår dotter men den har inga innerväggar.
Vi har tänkt att isolera lite (5 cm tjockt) och sätta upp väggar.
Då undrar jag om man kan ha gips, eller vilket material ska vi använda?
Vad heter det man sätter mellan ytterväggen och isoleringen?
Ska man använda våtrumsfärg?
Vi hade tänkt att försöka hålla kostnaderna nere, och vi har inte tänkt att använda den som förråd när tjejen tröttnat (som jag förstår att en del gör).
Alla tips mottages med glädje!!
Har köpt en lekstuga till vår dotter men den har inga innerväggar.
Vi har tänkt att isolera lite (5 cm tjockt) och sätta upp väggar.
Då undrar jag om man kan ha gips, eller vilket material ska vi använda?
Vad heter det man sätter mellan ytterväggen och isoleringen?
Ska man använda våtrumsfärg?
Vi hade tänkt att försöka hålla kostnaderna nere, och vi har inte tänkt att använda den som förråd när tjejen tröttnat (som jag förstår att en del gör).
Alla tips mottages med glädje!!
Gips är ju lite ömtåligt, om nu lekarna skulle bli vilda. Med tanke på att stugan ska bli förråd så är det kanske bättre med OSB eller spånskiva på väggarna. Det är mycket lättare att sätta upp hyllor och krokar i dessa material.
Mellan ytterväggen och isoleringen kan du använda vindpapp.
Mellan ytterväggen och isoleringen kan du använda vindpapp.
Medlem
· Västra Götaland
· 14 inlägg
Spånskiva eller varför inte lite pärlspont längst ner.
Vi håller också på och bygger en stuga för tillfället och har valt panel nedtill för slitagets skull och spånskiva med tapet upptill.
Det blir hur mysigt som helst.
Snart dags att inreda....
Lycka till....
Vi håller också på och bygger en stuga för tillfället och har valt panel nedtill för slitagets skull och spånskiva med tapet upptill.
Det blir hur mysigt som helst.
Snart dags att inreda....
Lycka till....
Hej!
Tack för era svar!
Nej, vi har INTE tänkt att ha den som förråd, därför vill vi inte lägga för mycket pengar på den.
Fick för mig att gips och spånskiva inte tålde den fukten som det kommer att bli, men då funkar det med vilket som då?
Ska man måla med våtrumsfärg?
Tack för era svar!
Nej, vi har INTE tänkt att ha den som förråd, därför vill vi inte lägga för mycket pengar på den.
Fick för mig att gips och spånskiva inte tålde den fukten som det kommer att bli, men då funkar det med vilket som då?
Ska man måla med våtrumsfärg?
Vanligt gips är nog ingen hit. Testa utegips. I vår lekstuga har vi masonit och väv. Tunt men det funkar, skruva kan man göra i reglarna! Våtrumsfärg är nog överkurs, SÅ fuktigt blir et inte, skulle vara för att inte möglet ska få fäste, tveksamt.
Klicka här för att svara