28 919 läst ·
255 svar
29k läst
255 svar
Kan man räkna med fortsatt elstöd?
Elstöd: Ge mig all mjölk dina kossor producerar så får du tillbaka lite mjölk att dricka med kaffe.
Kommunism: Ge mig all mjölk dina kossor producerar så får du tillbaka lite mjölk att dricka med kaffe.
Ovan är för de som undrar vad det är som händer i samhället.
Om det inte var tydligt nog och det var några som frågade om varför politiker gör si och inte så: De jobbar inte för dig, de jobbar för någon annan. Vakna för fan.
Kommunism: Ge mig all mjölk dina kossor producerar så får du tillbaka lite mjölk att dricka med kaffe.
Ovan är för de som undrar vad det är som händer i samhället.
Om det inte var tydligt nog och det var några som frågade om varför politiker gör si och inte så: De jobbar inte för dig, de jobbar för någon annan. Vakna för fan.
Det är väl de som bidrar till statskassan. De som inte bidrar får väl börja slanta uppL lat skrev:
Hur menar du nu?P Pligg85 skrev:
Är du som Östling, dvs okunnig om vad ALLA får utöver ev onödiga bidrag.
Men, det är ju vanligt att vara sosse innan man börjar tjäna någorlunda bra och sedan bli borgerlig & yla om hur mycket skatt man betalar.
Själv har jag varit mitt samvete trogen hela tiden och anser fortfarande att alla ska bidra efter förmåga. Och det är en hederssak att inte ta bidrag man inte ska ha.
Elstödet håller jag på att dela ut till Ukraina osv.[/QUOTE]
[/QUOTE]L lat skrev:Hur menar du nu?
Är du som Östling, dvs okunnig om vad ALLA får utöver ev onödiga bidrag.
Men, det är ju vanligt att vara sosse innan man börjar tjäna någorlunda bra och sedan bli borgerlig & yla om hur mycket skatt man betalar.
Själv har jag varit mitt samvete trogen hela tiden och anser fortfarande att alla ska bidra efter förmåga. Och det är en hederssak att inte ta bidrag man inte ska ha.
Elstödet håller jag på att dela ut till Ukraina osv.
Det är ju det som är problemet att folk inte väljer att bidra efter förmåga. Får sitta hela kvällen om jag ska räkna upp alla som glider med och inte drar sitt strå
det är väldigt lovvärt att dela ditt elstödsbidrag till Ukraina.L lat skrev:
Undrar bara vad du delar eftersom du skriver ”bidrag man inte ska ha” vad innefattas där? elstöd, tandvårdsbidrag, barnbidrag, friskvårdsbidrag studiemedel, kanske även sjukbidrag och läkemedel, skola, kollektivtrafik ?
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 2 362 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 2 362 inlägg
Fördelen med att det är till alla är att det ökar legitimiteten. Dessutom finns det en fördel med en överföring från år utan barn till år med barn.L lat skrev:
Även nuvarande system har ju en utjämnade effekt.
Edit: Nej jag tjänar inte över 700kkr.
Är det orsakat av barnbidraget tror du?
Naturligtvis ser de som har möjligheten till det, till att barnen får hjälp att komma igång med vuxenlivet. Det orsakar inte av barnbidraget.
Naturligtvis ser de som har möjligheten till det, till att barnen får hjälp att komma igång med vuxenlivet. Det orsakar inte av barnbidraget.
Nä, inte orsakat av, men förklara varför man ska ge till dem som redan har.D Daniel 109 skrev:
Normalt sett brukar det vara ett j.vla gnäll när de i "orten" får bidrag, men när de i Danderyd får det så verkar det inte vara nåt problem...
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 2 362 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 2 362 inlägg
Det räcker ju att Danderydslönen ökar för 60 till 62.4k för att höginkomsttagaren skall ha betalat sitt eget barnbidrag (för förstabarnet)...L lat skrev:
Vilket medför att det gnället du nämner inte finns för barnbidrag. Jag trodde att jag förklarade i mitt förra inlägg.