Bor du i en hyresrätt får du inte kapa röret på eget bevåg men det krävs ingen VVS-licens för att få kapa rör. I en BRF vet jag inte hur det förhåller sig juridiskt men där råder ju redan vilda västern i den här typen av frågor.
Ska du återanvända rörstumpen till något eller vill du bara bli av med det?
Ska du återanvända rörstumpen till något eller vill du bara bli av med det?
Jag bor i bostadsrätt HSB. Jag vill bli av med det så att det ska inte förstöra lådorna under diskbänken.Ulltand skrev:
Bor du i en hyresrätt får du inte kapa röret på eget bevåg men det krävs ingen VVS-licens för att få kapa rör. I en BRF vet jag inte hur det förhåller sig juridiskt men där råder ju redan vilda västern i den här typen av frågor.
Ska du återanvända rörstumpen till något eller vill du bara bli av med det?
Risken om du kapar är att det inte längre sluter tätt vilket kommer skapa en evig kväljande doft av avlopp. Så säkerställ att du har packningar och muffar med rätt dimension först samt att du förmodligen behöver ett längre rör.
Klicka här för att svara
