8 528 läst ·
50 svar
9k läst
50 svar
Kan man isolera med Isodrän ovanpå oisolerad platta?
Har bestämt för mig det har diskuterats ventilerade isolering ovanpå ioisolerad platta, men kan inte hitta det?
Var det Isodrän? (tänker inte på EPS-betong, Platon, Novell etc, utan någon form isolering annat än Frigolit).
Eller minns jag bara galet..
Var det Isodrän? (tänker inte på EPS-betong, Platon, Novell etc, utan någon form isolering annat än Frigolit).
Eller minns jag bara galet..
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 967 inlägg
Skulle nog hellre byggt på med multipor (lättbetong) i så fall för att flyta på
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Ja det förstår väl alla normalbegåvade, men du orkade uppenbarligen inte kolla upp ignucell? Då deras skivor är som isodrän men fördelen att bindemedlet inte är tjärbaserat...KJD skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 967 inlägg
Det är därför jag föreslår Multipor. Diffusionsöppet, lambda 0,04 så likvärdigt s80 eps. Och tät struktur, isodrän kommer flytspackel rinna ner i och då blir isoleringen sådärKJD skrev:
https://www.xella.se/multipor_innendaemmung_wi.php
Oj, vilken trevligt tonrichardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Du frågar efter hjälp men verkar inte läsa de råd du får och svarar spydigt och rör ihop saker? Lättbetong?!KJD skrev:
Ignucell har alltså en produkt som är snarlik isodrän/pordrän, men bindemedlet är inte tjärbaserat. Jag har pratat med ignucell när jag funderade i samma banor som dig, de hade levererat till liknande projekt med goda resultat.
ignucell
Nej, är inte spydig, var inte meningen låta otrevlig. Jag har begränsade kunskaper och trodde jag vart otydlig bara. Vad är fördelarna jfrt med tex iosdrän?richardtenggren skrev:
Du frågar efter hjälp men verkar inte läsa de råd du får och svarar spydigt och rör ihop saker? Lättbetong?!
Ignucell har alltså en produkt som är snarlik isodrän/pordrän, men bindemedlet är inte tjärbaserat. Jag har pratat med ignucell när jag funderade i samma banor som dig, de hade levererat till liknande projekt.
ignucell[\url]
Vilka säljer dessa produkter? Direkt från tillverkaren?
Combimix har en duk för att flyta ovanpå Isodrän.