V Ville_Vessla skrev:
Har funderat om det har slagit slint på riktigt nu. Har införskaffat som exempel 3 DeWalt sticksågar, 1 Hitachi, 6 vinkelslipar, DeWalt, Bosch, Makita samt horder av handverktyg, framförallt för mekanik. Min polygripfavorit är knipex cobra[bild]

Har säkert fler om jag söker, men har lite Bacho också, [bild]
och oklart varför jag har minst 3 likadana Kamasa[bild]
Lite skiftnycklar från 12 till 30tum. Tyvärr har jag bara 1 av varje på 24 och 30 tum. Resten är iaf 2 på varje krok men finns nog fler, under 12 tum är det 10+ st på alla.[bild]
Absolut inte!
Så länge man inte har dubbletter av nästa allt.
Man kan alltid ha för LITE verktyg. 😁

S
Jag tycker att andra kan ha för många verktyg…du till exempel. Det blir ju svårare för mig att komma över de jag behöver, och jag har inte alls många. Exempelvis bara två billiga och dåliga polygrip-tänger.

Med många gamla rörtänger i verkstaden kan det bli något riktigt spännande!

Rustik träbänk med ojämn, naturlig form och svarta metallben. Naturskön och unik inredningsdesign.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Maria T och 12 till
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Jag tycker att andra kan ha för många verktyg…du till exempel. Det blir ju svårare för mig att komma över de jag behöver, och jag har inte alls många. Exempelvis bara två billiga och dåliga polygrip-tänger.
Jag har faktiskt funderat om jag är marknadsmanipulerande, har några firmor i närområdet så man kan hämta fysiskt grejerna som har auktion en gång i månaden. Ni kan ju fetglömma att ni får nåt superpris ifall ni hittar in där eftersom jag lägger bud på allt, sen blir det kanske bara några föremål jag köper men har höjt priset på allt annat.

stigen stigen skrev:
Med många gamla rörtänger i verkstaden kan det bli något riktigt spännande!

[bild]
Rörigt😀

• Gilla
stigen
  • Laddar…
S
V Ville_Vessla skrev:
Jag har faktiskt funderat om jag är marknadsmanipulerande, har några firmor i närområdet så man kan hämta fysiskt grejerna som har auktion en gång i månaden. Ni kan ju fetglömma att ni får nåt superpris ifall ni hittar in där eftersom jag lägger bud på allt, sen blir det kanske bara några föremål jag köper men har höjt priset på allt annat.
Precis vad jag menar, ville vessla….

L lindsmik skrev:
Rörigt😀
Sånt där borde vara kriminellt och straffbart. Ett lämpligt straff för det där är att helbarka 1000 stycken 6 meters timmerstockar av kvistig gran med yxa och barkkniv. Eller fyra månaders ovillkorligt fängelse.

Det är för jävligt när man ser de där dyra verktygen som man behöver i sitt arbete men inte har råd att köpa nya och inte kan få tag på begagnade och så har någon rik jävel köpt dem och byggt någon hipstermöbel eller något konstverk av dem. Medan man själv får lägga ned timmar av obetalad tid för att klara sig utan dem.
Jag råkar faktiskt ha lyckats samla ihop begagnade rörtänger så jag klarar mig men det tog 15 år att komma så långt.......... och därför blir jag förbannad.

V Ville_Vessla skrev:
Precis. Jag anser att det är illojalt och oseriöst att göra så.
Jag bjuder seriöst på det jag absolut behöver och struntar i resten när det är auktion.

Jag är likadan! Två överfulla verktygstavlor. 1 verktygslåda i varje bil (3st) 1 verktygslåda i carporten, 1väska med hylsnycklar blocknycklar skruvmejslar bits mm, 1 stor hylsnyckelsats till, 2mindre hylsnyckelsatser, 1 stor låda med lösa hylsor, 1 stor låda med blocknycklar och öppna nycklar + alla specialverktyg och el verktyg! Man använder ju inte allt men man hittar ju alltid nått om man behöver något special verktyg! Jag köper mycket på loppisar då kommer man billigt undan😀

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Min farfar arbetade i en verkstad, min pappa använde mängder av mindre tänger, nycklar och dorn i sitt yrke.
Min mans far och farfar slängde nog aldrig nånsin en pryl.
Så, vi har ungefär fyra gånger det antal verktyg som en i villa boende familj behöver (tidigare även sommarhus).
Hälften är i ordning, resten kaos.

Kan man/en ha för många skruv, spik och mutter? Ändå alltid någon specialstorlek som saknas 😂👩‍🔧

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.