Så gjorde vi. Grävde upp där vi la plattor och köpte fötter som är justerbara. Vi köpte de som ska klara 800 kg/st. Det står stadigt nu även efter ett år.
Hur djupt beror på hur du tänkt bygga, ska du ha bärlinor i 195mm virke och sedan tvärreglar på 170mm och sen 28mm trall. Under det så har du en platta på 40-50mm lite makadam under den. Så gräv ur mellan 45-50cm under den tänkta färdiga höjden.J Johan Larsson9794 skrev:
Ok men varför skriver i princip varenda guide att man ska gräva, lägga duk och sedan grus innan stenläggning?T twoody skrev:
Vill ju ha någon slags standard på altanen ändå.
Nej behöver inte alls sjunka bara för att det är jord under. Jag la min altan på jord men den har legat i 40 år så det var ingen risk att den satte sig.K kniv skrev:
Allt beror på vad det är för mark under och vad det är under dom fukthållande massorna.
Ja absolut. Men nu tror jag knappast TS tomt legat i 40 år. I så fall hade han haft koll på det.T twoody skrev:
Och kollar du på hans övriga trådstarter så ser du att han skjuter ur sig som en kulspruta men har inte koll så så värst mycket, och ej heller förmågan att ta reda på saker genom något annat sätt än att skapa massa informationsfattiga trådar på BH. Så det är bara att lägga ner nyanserade svar som alla gäller under olika förhållanden och i olika situationer.