4 367 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Kan man använda slipmaskin på en gipsvägg?
Jag ska måla om ett vardagsrum i ett hyreshus, efter att ha kollat väggarna så har jag insett att tapeterna måste bort, dom är en aning orange färgade, hur tar jag bort dom billigt och effektivt?
En sida av vägen är gjord av gips, kan man verkligen använda slipmaskin där? med slipmaskinen ska jag ta bort allt överflödigt spackel.
Har ni några tips?
En sida av vägen är gjord av gips, kan man verkligen använda slipmaskin där? med slipmaskinen ska jag ta bort allt överflödigt spackel.
Har ni några tips?
Ja det går men det beror kanske på vad det är för slags slipmaskin också. En bandslip är nog inte att rekommendera men en excenterslip eller planslip fungerar. Annars är den manuella metoden bäst då man får mer känsla med den.
Varför ska tapeterna bort? Ska du slipa dom så lycka till, det lär ta tid. Är det struktur i tapeten och den sitter bergfast så är det bredspackling som gäller.
Annars så får du köpa en ångmaskin som löser upp tapeten. Det finns en del beprövade knep, bara att söka i forumet.
Annars så får du köpa en ångmaskin som löser upp tapeten. Det finns en del beprövade knep, bara att söka i forumet.
Klicka här för att svara