Upptäckte att det fanns ringar från intorkat vatten på golvet under kommoden när jag storstädade badrummet för 2 v sedan. Inte sett det under den varmare årstiden. Det var helt torrt men jag blev lite fundersam och lade lite papper under. Har haft koll och pappret är eller har varit blött varje gång jag kontrollerar det (typ varannan dag).
Jag är inte orolig för fuktskador av vattnet eftersom det är inne i badrummet, men fundersam var det kommer ifrån. Kröp under kommoden vid ett tillfälle när det var blött och kände och då rann små mängder vatten längs rören upp i blandaren. Kunde inte känna om det bara var på kallvattenrören, men det är möjligt.
Kontaktade de som gjorde badrummet och de tror att det är kondens. Själv blir jag en smula orolig att det skall vara anslutningen i bandaren som läcker, eller skarven mellan blandare och kommod (där bör väl sitta en packning? Tapwell blandare).
Är det verkligen rimligt att det blir så mycket kondens på kallvattenrören till blandaren att det blir blött på golvet? Förstå mig rätt, om det är rimligt blir jag överlycklig eftersom jag då kan sluta oroa mig 🫣