Låter nästan bilden tala för sig själva. Sitter i dagsläget en ballerina som "strypning" men på vintern blir det varmt som satan i badrummet (full effekt) och sänker jag ballefixen lite så låter det som vatten som rinner högt.
Har tydligen varit element där innan. Men räcker det att sätta en termostat i stället för ballefixen? Eller måste jag ha något mer?
IMG_20150927_081615.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D
Räcker med en termostat. Fast det verkar konstigt att man monterat en ballofix för strypning.

Kanon tack. Men egentligen vad är det som gör "ljudet" termostat stryper väl också vattnet och det låter ju inget. Och ballefixen låter massa när den stryper? Men tack så mycket blir att handla en termostat så slipper jag ha typ 40 grader i badrummet ☺

D
En termostatventil är optimerad för att låta så lite som möjligt medan en kulventil är optimerad för att låta flöde antingen passera eller strypas helt, inte något däremellan. Men du skulle kunna sänka hastigheten i cirkulationspumpen eller byta ut den mot en självreglerande cirkulationspump så minskar antagligen strömningsljudet även med kulventilen. Fast det är ju en dyrare lösning som bara ev. löser problemet med strömningsljud och inte så mycket att det blir för varmt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.