Jag bor i en lägenhet där värmen helt regleras genom en sådan här apparat som sitter på väggen:
Oavsett hur lågt man har reglaget så är den inställd på att alltid hålla värmen på minst 19 grader. Min fråga är om jag på något sätt kan lura denna apparat så att jag kan få det kallare. Sitter termostaten i denna dosan? Funkar det i sådana fall att vira typ en halsduk eller bygga en låda runt den för att den inte ska reagera på kylan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oavsett hur lågt man har reglaget så är den inställd på att alltid hålla värmen på minst 19 grader. Min fråga är om jag på något sätt kan lura denna apparat så att jag kan få det kallare. Sitter termostaten i denna dosan? Funkar det i sådana fall att vira typ en halsduk eller bygga en låda runt den för att den inte ska reagera på kylan?
Kan inte så mycket om termostaten i fråga, men att vira på en halsduk hjälper knappast om inte termostaten själv genererar värme. Du kommer dock få ett trögare system, med större svängingar.Aim Tallen skrev:
Jag bor i en lägenhet där värmen helt regleras genom en sådan här apparat som sitter på väggen:
[bild]
Precis, det är detta jag också tänker. Egentligen har jag ingen önskan om att permanent hålla värmen under 19 grader, men jag vill till exempel kunna vädra utan att systemet får panik och sätter igång värmen med fullt ös.V vectrex skrev:
Klicka här för att svara