Jag ska bygga trädäck invid fasaden i L-form. Golvhöjd ca 20cm över marken.
Tanken är att bygga en ram och sedan ha nedsänkta CC60-reglar och låta allting vila på betongplattor. Jag får inte fästa i fasaden pga. regler i föreningen. På djupaste stället är trädäcket 4.7m från fasaden.
Slog in måtten i Beijers altanplanerare och de föreslog 3.6m långa reglar och att de då skarvas med skruvplattor.
Finns det något hinder för att istället köpa 4.8m reglar som kapas till 4,7? Om jag lägger betongplattor varje 2m, räcker det?
Tillägg: tanken är att köra 45x145 reglar överallt pga höjden till ytterdörrens tröskel.
Bifogar skiss.
Tanken är att bygga en ram och sedan ha nedsänkta CC60-reglar och låta allting vila på betongplattor. Jag får inte fästa i fasaden pga. regler i föreningen. På djupaste stället är trädäcket 4.7m från fasaden.
Slog in måtten i Beijers altanplanerare och de föreslog 3.6m långa reglar och att de då skarvas med skruvplattor.
Finns det något hinder för att istället köpa 4.8m reglar som kapas till 4,7? Om jag lägger betongplattor varje 2m, räcker det?
Tillägg: tanken är att köra 45x145 reglar överallt pga höjden till ytterdörrens tröskel.
Bifogar skiss.
Redigerat:
Slipper du skarva är det bara bättre. Men jag hade nog haft tätare mellan betongplattorna.H Hazelblade skrev:Jag ska bygga trädäck invid fasaden i L-form. Golvhöjd ca 20cm över marken.
Tanken är att bygga en ram och sedan ha nedsänkta CC60-reglar och låta allting vila på betongplattor. På djupaste stället är trädäcket 4.7m från fasaden.
Bifogar skiss.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lägga om tak & förlänga takutsprång
Tak & Vind -
Lägga slangar för framtida eldragningar i trädgården.
El -
Lägga massivt trägolv (slätspont) paralellt med golvvärmeslangarna? (flytande golv?)
Byggmaterial & Byggteknik -
Risig skånelänga, värd att lägga ner någon tid och pengar på?
Byggmaterial & Byggteknik -
Lägga långa klickgolv
Golv