Hej
Huset är från -39.
I det som nu är tvättstugan så finns den här klumpen (se bild). En (1) meter hög och halvmeter bred ungefär. Tror att det är del av kamin, för flyttar jag på de lösa stenarna så är det hål rätt in i murstocken.
Jag vill bila bort skiten så jag kan ställa tvättmaskin och torktumlare på en mer ergonomisk plats i källaren.
Vad tror ni? Kan jag det? Vad finns bakom?
Huset är från -39.
I det som nu är tvättstugan så finns den här klumpen (se bild). En (1) meter hög och halvmeter bred ungefär. Tror att det är del av kamin, för flyttar jag på de lösa stenarna så är det hål rätt in i murstocken.
Jag vill bila bort skiten så jag kan ställa tvättmaskin och torktumlare på en mer ergonomisk plats i källaren.
Vad tror ni? Kan jag det? Vad finns bakom?
Om det är i källare, så kan det väl vara en f.d. plats för en vedeldad tvättgryta ?
Tror också på fd tvättgryta/tvättkar där.
Ja.
Ta det lugnt bara så du inte river murstocken 😉
Ta ett par av stenarna och mura igen murstocken.
Förmodligen som sagts ett fundament till en tvättgryta eller nåt sånt. Sannolikt murat helt separat från murstocken.
Ta det lugnt bara så du inte river murstocken 😉
Ta ett par av stenarna och mura igen murstocken.
Förmodligen som sagts ett fundament till en tvättgryta eller nåt sånt. Sannolikt murat helt separat från murstocken.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Moderartor, ta bort denna tråd tack (dublett och jag hittar inte ngn Ta bort-funktion)
Vatten & Avlopp -
Kaxigt hus i skärgården – trots överklaganden och betongbilar på färjan
Artikelkommentarer -
Hur får jag bort denna förstörada saken
Fönster & Dörrar -
Bila bort källargolv i tvättrum - ersätta med EPS-cement?
Golv -
Försöker få bort en Micro, har letat efter den minimala skruven men no
Kök