8 082 läst ·
8 svar
8k läst
8 svar
Kan inte öppna mitt fönster från Elit är det någon som vet orsaken och vad behöver jag göra.
Inte lätt att ge något svar med så knapphändiga uppgifter
Kan vara ett vredet (handtaget) har gått sönder eller så är det att låsmekanismen strular
Prova att skruva bort handtaget så du ser hur det ser ut,
Brukar vara en fyrkantig pinne som manövrerar mekanismen
Kan vara ett vredet (handtaget) har gått sönder eller så är det att låsmekanismen strular
Brukar vara en fyrkantig pinne som manövrerar mekanismen
Det är inget fel på handtaget det känns som att något har fastnat.U Uffe A skrev:
U Uffe A skrev:Inte lätt att ge något svar med så knapphändiga uppgifter
Brukar vara en fyrkantig pinne
U Uffe A skrev:
Har ni öppnat och stängt lite ofta så kan det blir grader och annat på dom delar som går ut på sidorna. Jag fick samma problem med spanjoletten på altandörren. Filade lite grader på pinnarna och på blecket som sitter i karmen, blev bra, men ingen garanti för er.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Det kan vara spanjoletten som har hoppat ur eller gått sönder. Försök att öppna locket på handtaget och få upp det den vägen. Vi hade samma problem i förra huset. Fick en ny spanjolett av Elitfönster på garantin. Nu hade den inte gått sönder hos oss utan bara hoppat ur visade det sig. Men det var inte så svårt som vi trodde. Googla på instruktioner för detta eller ring elitfönster för hjälp.
Klicka här för att svara