Kan inte öppna mitt fönster från Elitfönster är det någon som vet orsaken och vad behöver jag göra.

• Fönsterhandtag i förgrunden, reflektion av en person och nattscen genom fönstret, inomhusbelysning, suddig TV-bild i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte lätt att ge något svar med så knapphändiga uppgifter
Kan vara ett vredet (handtaget) har gått sönder eller så är det att låsmekanismen strular

Prova att skruva bort handtaget så du ser hur det ser ut,
Brukar vara en fyrkantig pinne som manövrerar mekanismen

U Uffe A skrev:
Kan vara ett vredet (handtaget) har gått sönder eller så är det att låsmekanismen strular

Brukar vara en fyrkantig pinne som manövrerar mekanismen
Det är inget fel på handtaget det känns som att något har fastnat.
U Uffe A skrev:

Brukar vara en fyrkantig pinne
U Uffe A skrev:

Brukar vara en fyrkantig pinne som manövrerar

Är det nytt eller gammalt fönster, kan vara en förslitning i låsen som fastnar, prova med att trycka ordentligt från utsidan samtidigt som vredet vrides mot öppna.

J jonaserik skrev:
Är det nytt eller gammalt fönster, kan vara en förslitning i låsen som fastnar, prova med att trycka ordentligt från utsidan samtidigt som vredet vrides mot öppna.
Den är från 2013

Har ni öppnat och stängt lite ofta så kan det blir grader och annat på dom delar som går ut på sidorna. Jag fick samma problem med spanjoletten på altandörren. Filade lite grader på pinnarna och på blecket som sitter i karmen, blev bra, men ingen garanti för er.

• Gilla
Zeki1978
  • Laddar…
Du kan ju vänta tills det blir lägre luftfuktighet/kallare ute och prova igen.

• Gilla
Zeki1978
  • Laddar…
H
Z Zeki1978 skrev:
Kan inte öppna mitt fönster från Elitfönster är det någon som vet orsaken och vad behöver jag göra.
Kan vara något som fastnat spåret, försök och lyft upp fönstret lite med hjälp av handtaget och samtidigt vrid lite på handtaget uppåt mot öppningsläget.

Det kan vara spanjoletten som har hoppat ur eller gått sönder. Försök att öppna locket på handtaget och få upp det den vägen. Vi hade samma problem i förra huset. Fick en ny spanjolett av Elitfönster på garantin. Nu hade den inte gått sönder hos oss utan bara hoppat ur visade det sig. Men det var inte så svårt som vi trodde. Googla på instruktioner för detta eller ring elitfönster för hjälp.

• Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.