Hej,
Vet inte om det fler som stött på problemet och hittar inte ngt bra via google.
Har fått ett väremgolvinstallerat, som fungerar fint

Jag skapade då ett konto hos nVent/Raychem och kopplade in termostaten ,enligt instruktion, till Wifi.
Men jag lyckas inte få upp den i appen !
Har provat att ta bort/lägga till och dubbekollat mail (som är mitt id) och namn, men får inte till det - någon som har något tips/trix ?

Digital termostat från Raychem med temperaturvisning och klocka, monterad på väggen. Problemen handlar om att ansluta den till appen via WiFi.
 
Har samma termostat och har lyckats ansluta, men har för mig att det krävdes en omstart av appen.
 
S Sputnic skrev:
Har samma termostat och har lyckats ansluta, men har för mig att det krävdes en omstart av appen.
Ja det har jag provat, och omstartat telefonen :/
 
Har tre stycken och kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde men någon behövde jag göra om vet jag på termostaten.
Varför har jag ingen aning om men prova göra en ny anslutning på termostaten
 
Provade att göra om installationen på själva termostaten och koppla upp mig via google home istället - då hoppade det igång...
 
Jag har precis fått en sån här termostat installerad i samband med badrumsbygge. Jag fick det inte heller att funka först då jag kopplade termostaten till ett eget isolerat wifi där jag har alla mina grunkor som vill koppla sig mot diverse moln, gräsklippare, laddbox osv osv. Dock verkar det som den här termostaten behöver lite hjälp av appen i telefonen vid första uppkoppling, så se till att både termostat och mobil är på samma wifi dvs samma SSID och att dom kan prata med varandra. Man behöver även vara med på att man får ett mail när termostaten kopplar upp sig där man måste klicka på en länk för att bekräfta att man vill knyta den till sitt konto. Så nu funkar min också. Kan ju dock tycka att appen är något av det sämsta jag sett. Finns integration i Home Assistant så jag kommer styra därifrån istället.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
A AC79 skrev:
Jag har precis fått en sån här termostat installerad i samband med badrumsbygge. Jag fick det inte heller att funka först då jag kopplade termostaten till ett eget isolerat wifi där jag har alla mina grunkor som vill koppla sig mot diverse moln, gräsklippare, laddbox osv osv. Dock verkar det som den här termostaten behöver lite hjälp av appen i telefonen vid första uppkoppling, så se till att både termostat och mobil är på samma wifi dvs samma SSID och att dom kan prata med varandra. Man behöver även vara med på att man får ett mail när termostaten kopplar upp sig där man måste klicka på en länk för att bekräfta att man vill knyta den till sitt konto. Så nu funkar min också. Kan ju dock tycka att appen är något av det sämsta jag sett. Finns integration i Home Assistant så jag kommer styra därifrån istället.
Jag får korrigera mig själv här lite. Appen har inget alls med det här att göra verkar det som. Jag trodde först den fick med sig lösenord från appen men verkar som termostaten bara kopplar upp sig mot det konto man knappar in och sen får man verifiera att det är ok via mailet man får. Jag får felmeddelandet att den inte kan koppla upp servern så fort jag försöker göra nånting med wifi på termostaten men då har jag bara lämnat den några timmar så hoppar den igång till slut. Känns inte jättestabilt.
 
jag vill minnas att det likt övriga skrivit krävdes några uppkopplingsförsök för att få den att funka, men väl där har den funkat stabilt via både app- o displayaktuering och inte tappat minnet trots strömavbrott och routeromstarter...
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
E el_palpo skrev:
jag vill minnas att det likt övriga skrivit krävdes några uppkopplingsförsök för att få den att funka, men väl där har den funkat stabilt via både app- o displayaktuering och inte tappat minnet trots strömavbrott och routeromstarter...
Låter bra! Nu är den uppkopplad iaf så får vi se om det håller i sig :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.