Är det någon här som vet vilka regler som gäller vid kamininsättning i växthus?
Vi skall placera ett växthus 2m från huset för att få en helhet i vår sammanvävda uteoas.
Allt är godkänt av grannar och vi fick beviljat bygglov från bygglovshandläggare men det tillkom en parentes att vi var tvungna att ha brandklassade glas på två av väggarna som vetter mot husvägg.
Vi har efterforskat och inga av de större tillverkarna har det.
Vi har också fått till oss att det inte gäller växthus då det räknas som yta av "tillfällig" användning. Själva kaminen är placerad minst 6m från huskroppen men växthuset slutar 2 m från.
Vart kan man få ett riktigt svar på vad regler säger? När bygglovet beviljades så hade vi ritat in ett sk attefallshus uterum med täckt tak och täckt helsida men nu har vi slått om den iden till ett stort växthus istället med sadeltak.
Skickar med ritning