2 083 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Kameraövervakning med Mydlink
Hej!
Tänkte höra om ni har några erfarenheter av kamerövervakning av villan med Mydlink (www.mydlink.com).
Hade först tänkt köpa Telia Hemkoll men hittade istället detta alternativ som är utan månadsavgift och nås via Internet. Har även laddat hem Mydlink+ appen till Ipad vilket är kanon.
Jag har än så länge bara köpt en kamera vilket då ger fri tillgång gratis till Mydlink portalen. Jag köpte den enklaste kameran DCS-920L för 590 kr på Electroworld. Har läst lite om kameran och den kostade tydligen 1000 kr när den kom för nått år sen.
Än så länge fungerar allt felfritt förutom att jag inte lyckats ställa in motion detect än. När jag gjort det kommer Mydlink maila mig stillbilder vad som händer framför kameran när den känner av en rörelse.
Planerar nu att köpa ytterligare ca 4-6 kameror men tänkte först höra om någon har mer erfarenheter av detta.
Tänkte höra om ni har några erfarenheter av kamerövervakning av villan med Mydlink (www.mydlink.com).
Hade först tänkt köpa Telia Hemkoll men hittade istället detta alternativ som är utan månadsavgift och nås via Internet. Har även laddat hem Mydlink+ appen till Ipad vilket är kanon.
Jag har än så länge bara köpt en kamera vilket då ger fri tillgång gratis till Mydlink portalen. Jag köpte den enklaste kameran DCS-920L för 590 kr på Electroworld. Har läst lite om kameran och den kostade tydligen 1000 kr när den kom för nått år sen.
Än så länge fungerar allt felfritt förutom att jag inte lyckats ställa in motion detect än. När jag gjort det kommer Mydlink maila mig stillbilder vad som händer framför kameran när den känner av en rörelse.
Planerar nu att köpa ytterligare ca 4-6 kameror men tänkte först höra om någon har mer erfarenheter av detta.
Medlem
· Västra Götaland
· 40 inlägg
Håller på och letar efter kamera övervakning för huset.
Detta verka ju kanon. Får kika vidare på detta.
Detta verka ju kanon. Får kika vidare på detta.
Ja det verkar mycket prisvärt. Bra Ipad och Iphone app också. Bra att kunna logga in på t ex jobbet eller resan på valfri dator och se hur det är hemma. Är mest på jakt efter synpunkter och erfarenheter, t ex hur kameran klarar sig över tid, om det går att ha den utomhus under tak etc. Ska testa min enda kamera ett tag för att se om det funkar bra även framöver. Än så länge är jag jättenöjd. Bara Motion detect som jag inte fått igång än, flera verkar ha det problemet när jag googlar på nätet...
Klicka här för att svara