Upptäckte i morse att badrumsgolvet var iskallt. Tog en titt på GVF & såg då vi att det lyste rött på nr 1,3,4,5. Betyder detta att ställdonen är trasiga? Badrummet regleras av ställdon nr. 2 men denna skiljer sig från övriga genom att elkabel till panelen saknas. Rimligen borde det bero på att termostat saknas i just badrummet men vad gör man för att lösa problemet? Skulle ju kunna testa att byta ”ställdonet” (se bild) men blir tveksam till hur detta skulle kunna vara problemet då det mest liknar en enkel skruv av plast?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen?offlarjon skrev:
Upptäckte i morse att badrumsgolvet var iskallt. Tog en titt på GVF & såg då vi att det lyste rött på nr 1,3,4,5. Betyder detta att ställdonen är trasiga? Badrummet regleras av ställdon nr. 2 men denna skiljer sig från övriga genom att elkabel till panelen saknas. Rimligen borde det bero på att termostat saknas i just badrummet men vad gör man för att lösa problemet? Skulle ju kunna testa att byta ”ställdonet” (se bild) men blir tveksam till hur detta skulle kunna vara problemet då det mest liknar en enkel skruv av plast?
[bild] [bild]
Det är en Nibe Fighter 360P. Ändrade i morse från vår/höst till vinter (auto) eftersom även varmvattnet låg på endast 26°C, men än så länge är det fortfarande kallt på badrumsgolvet (övriga golv i huset verkar dock vara OK, har t ex 23°C i köket i skrivande stund).V växelventil skrev:
Bästa svaret
Tack för tipset, ringde Nibe installatören i morse & de kommer ut & kollar efter lunch idag. Inga roliga pengar men hellre det än en helt ny värmepumpJ Josth skrev:
Var helt inställd på att kompressorn hade dragit sin sista suck men enligt servicekillen var den tydligen i ovanligt gott skick. Endast en trasig ventil påträffades, så man gjorde en fullständig service på pannan & så får vi helt enkelt se om det räcker. Har kört vår/höst sedan i morse & än så länge värms vattnet upp som det ska.J Josth skrev:
Klicka här för att svara
