Alla element i huset funkar utom garageelementet. Jag försöker identifiera problemet och hitta lösningen.

Jag har gjort följande:
1. Ventilhuset till elementet funkar, piggen fjädrar som den ska.
2. Luftat elementet.
3. Tömt elementet på gammalt vatten som legat i.
5. Kollat cirkulationspump, funkar.
6. Trycket är på 1,2 bar.
7. Vatten finns i elementet till- och frånrör men det är kallt.
8. Vattenflödet fortsätter förbi garaget (de bild) kan det bero på höjden? Vad gör jag åt det?
9. Varför fungerar inte avtappningen (se bild)? Jag vrider men avtappningen öppnar inte. Kallvatten finns i röret, det vet jag, borde rinna ut.
 
  • Termostatventil och avstängningskran vid ett gammalt radiator-element, med tecken på korrosion och läckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett vitmålat garageelement fastsatt på en betongvägg med kopparledningar anslutna i botten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Enkel skiss av ett värmesystem med markerade höjder och flödesväg, indikerande potentiella problem med garageelementet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tips någon? Kan det vara fel på ventilhuset trots att piggen fjädrar som den ska?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.