Är det sant??? Den testade jag faktiskt alldeles först :) men trodde helt säkert det var fel. Då ska jag genast gå ner och öppna den för fullt :)

Mätaren står dessvärre fortfarande på 0 :( Rör sig inte ur fläcken!

Det enda som har hänt är att jag inte längre har något varmvatten :(

ÄNTLIGEN har jag fattat!!! Jag har ju skruvat lite här och där och antagligen ska inte avstängningskranen för vattnet till varmvattenberedaren vara helt åtskruvad :D När jag öppnade den plus den röda kranen steg visaren i höjden med en gång! Det kalla elementet håller på att bli varmt samtidigt som luft strömmar ur det i andra ändan :) och varmvattnet är tillbaka :)
Tack alla ni snälla hjälpsamma människor som så generöst delar med er av er kunskap så även fullständiga nollor som jag kan bo i eget hus. Att lyckas fixa detta - med er hjälp - är SANN LYCKA för mig!!
Många kramar :)

d^_^b Lättare än att åka till månen och en erfarenhet rikare :D
ett tips : märk upp alla kranar/rattars funktion inställning gör en skiss över hur rör är dragna osv.
man glömmer fort bort hur det fungerar när det fungerar som det ska.

mvh pr95

Ja :) lite lättare var det :) och bäst av allt är att jag plötsligt börjar känna viss kontroll över något som tidgare varit helt obegripligt.

Ska absolut följa rådet att skissa men det finns ju fortfarande många kranar och rattar som jag inte vet funktionen för..

Om du nu måste veta funktionen så finns forum kvar, kanske någon kan hjälpa
-så länge allt fungerar rör man det inte - visst kan det börja klia i fingrarna då är det bra att veta
tro hjälper inte här:rolleyes:

Sant. Skulle aldrig få för mig att röra något utan att först konsultera detta forum :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.