Hej,
Har ett nybyggt förråd som står på en isolerad betongplatta.
Har noterat extremt mycket fukt intill den nedre ventilen.
Har tidigare haft ett kallförråd och aldrig varit med om något liknande.
Någon som har en idé på vad som kan vara ”fel”?
Har ett nybyggt förråd som står på en isolerad betongplatta.
Har noterat extremt mycket fukt intill den nedre ventilen.
Har tidigare haft ett kallförråd och aldrig varit med om något liknande.
Någon som har en idé på vad som kan vara ”fel”?
Det märkliga är att mina grannar som har ett likadant förråd inte har samma problem..J Josth skrev:
Ventilen sitter rätt på utsidan.
Att det blir fuktigt alldeles innanför dörren är säkert normalt. Det är ganska ofta blöta och snöiga saker man ställer in i ett förråd och dessutom har man blöta och snöiga skor på sig. Eftersom det är kallförråd tar det oerhört lång tid på sig för att torka upp.
Jag så kan det vara men har inte använt förrådet och gått in när det är blött / snö.J Josth skrev:
Förmodligen fuktigt där då den stora pölen tagit sig vidare dit
Sådär såg det ut när jag byggde garage , detta i November månad och ej isolerat ännu .
Blött framför garageporten på en isolerad betongplatta , var även imma på fönstren på insidan .
Obs att det var duktigt ventilerat .
Det var kallare i garaget än utanför .
Blött framför garageporten på en isolerad betongplatta , var även imma på fönstren på insidan .
Det var kallare i garaget än utanför .
Mycket fukt i plattan?Tomture61 skrev:
Sådär såg det ut när jag byggde garage , detta i November månad och ej isolerat ännu .
Det var kallare i
Tomture61 skrev:
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 885 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 885 inlägg
Kollat runt hela ytterväggen om det är på fler ställen? Trallen skulle kunna leda in vatten mot plattan, beroende på hur den konstruktions detaljen ser ut.
Annars, med stigande temperatur är plattan kallare än den fuktiga luften, och det kan kondensera. Egentligen inte konstigt.
Jag skulle undersöka hur trallens bärlina sitter i förhållande till kanten, och ställa tex en grund plastback under ventilen.
Annars, med stigande temperatur är plattan kallare än den fuktiga luften, och det kan kondensera. Egentligen inte konstigt.
Jag skulle undersöka hur trallens bärlina sitter i förhållande till kanten, och ställa tex en grund plastback under ventilen.