Har hållt på nu hela hösten å verkligen få detta att funka. I vardagsrummet har jag två element varav ett konstant varit kallt, hur jag än försökt? Det andra elementet har funkat fram tills härom dagen då det helt plötsligt blivit iskallt, när jag luftar elementet så kommer det vatten direkt, dock iskallt. Har luftat alla element i hela kåken.

Även på övervåningen verkar det vara problem, då elementet i badrum samt ett ytterligare rum aldrig tycks komma igång? I dessa element kommer det varken vatten eller luft. Då blev min slutsats att det behövs en påfyllning i systemet. Har letat som en galning efter ngn. slags påfyllningsventil men ingen kran tycks på verka detta? Cirkulationspumpen verka fungera då den vibrerar/låter?

Har bott i huset 3år och detta har inte krånglat förut. Snackade lite med förra ägaren men han har inte en susning... Ngn. som har nån idé? Ska ta lite bilder nere i pannrummet å lägga upp.

Hej Lite kort skadar inte.Följ det röret som kommer in i pannan (kallvattnet) och gå bakåt så borde du hitta påfyllningen.

växelventil skrev:
Hej Lite kort skadar inte.Följ det röret som kommer in i pannan (kallvattnet) och gå bakåt så borde du hitta påfyllningen.
Som sagt ska ta lite bilder! Har följt rören från pannan och det sitter 2 ventiler/kranar där, förövrigt de enda kranar som finns på de rören. Inget händer när jag skruvar på dessa? Stort tack för svar! Återkommer!

Hej Antagligen har du kommit till blandningsventilen.Försätt efter den och följ rören.

scaled.php Här är de enda 2 kranar jag hittar i anslutning till rören som går in i pannan?

Hej vad händer om du öppnar kranen vertikalt och den som är horisontellt.Vad är det för panna?

Pannan heter Diom Topp, gammal oljepanna, kör med pellets på den. Inget händer hur jag än vrider på dessa kranar!

Okej Det koppar röret som ligger längst bort i bild är nog matningen till pannan (kallvatten) men det kopparröret som är i mitten vart går den?

ska kolla!

scaled.php Här ser du det röret.

scaled.php

Hej den svarta ratten händer det något om du vrider på den?Tänk på att du kollar vilket läge den står på om du skruvar på den.

Nä, händer ingenting...

Okej Den stora ratten som sitter bakom den svarta ratten ser ut att vara öppen men du kan prova den.

ok ska testa!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.