1 061 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Kall slinga "no matter what"
Jag sitter med nio slingor på bottenvåningen och från den fördelaren matas det vidare till övervåning på fyra slingor till. Det har rullat fint i sju år, men alldeles nyligen har en slinga blivit kall och jag får inte grepp på det...
Jag har rätt tryck, övriga slingor funkar fint. Jag har provat att plocka styrdon manuellt låta det återfjädra några gånger. Vattnet som ska ut till slingan känns varmt, däremot känns returen kallare än övriga slingor och även över tid. Jag har även öppnat "returventilen" fullt, stängt alla andra slingor, men ändå inte märkt att något mer skulle hända (mer än att trycket ökade (av naturliga skäl).
Jag har slut på idéer nu. Någon klok som kan komma med fler idéer?
Jag har rätt tryck, övriga slingor funkar fint. Jag har provat att plocka styrdon manuellt låta det återfjädra några gånger. Vattnet som ska ut till slingan känns varmt, däremot känns returen kallare än övriga slingor och även över tid. Jag har även öppnat "returventilen" fullt, stängt alla andra slingor, men ändå inte märkt att något mer skulle hända (mer än att trycket ökade (av naturliga skäl).
Jag har slut på idéer nu. Någon klok som kan komma med fler idéer?
Kan du fått luft in slingan , eller så har den ventilen sagt upp sig invändigt , något lossnat i den och blockerar vattnet , du kan stänga ventilerna på fördelaren och släppa lite på trycket med avluftningen på fördelaren , och skruva bort den del med piggen och se ,
Det är så att när piggen är nere är det stängt , och tror det sitter en fjäder ini som ska lyfta upp
och är det fel där så kommer vattentrycket från pumpen att trycka ner ventilen ini och det blir stopp , kan smyga lite förbi men inte helt
Det är så att när piggen är nere är det stängt , och tror det sitter en fjäder ini som ska lyfta upp
och är det fel där så kommer vattentrycket från pumpen att trycka ner ventilen ini och det blir stopp , kan smyga lite förbi men inte helt
Jag har svårt att tänka mig att luft skulle äntra systemet då jag inte gjort något alls.
Och om det nu är så att den sagt upp sig invändigt vilket känns högst möjligt med tanke på att det verkar vara ett visst litet flöde, vad gör jag då?
Och om det nu är så att den sagt upp sig invändigt vilket känns högst möjligt med tanke på att det verkar vara ett visst litet flöde, vad gör jag då?
Redigerat:
Kolla först om det är fel , hittar du något så är det bara att sätta tillbaka den och öppna ventiler , så får du värmen tillbaka på alla andra slingor sedan finns reservdelar till ditt fabrikat
Bara att googla reservdelar + ( fabrikat fördelare golvvärme ) , det kan du även göra innan du skruvar
Bara att googla reservdelar + ( fabrikat fördelare golvvärme ) , det kan du även göra innan du skruvar
Klicka här för att svara