Tja.

Känner att 2 slingor inte blir varma.
Ena är Entre och andra är vardagsrum. Tittar jag på hur det är kopplat så ligger det endast en slinga i entren och tre st slingor i vardagsrummet. Två av slingorna i vardagsrummet blir varma men inte den tredje.

Värmefördelare för golvvärme med flera termiska ställdon och kopplingsschema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värmesystem med en Grundfos-cirkulationspump och flera rörgrenar med termostatventiler och manometrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vattnet ser lite skitigt ut i flottörerna och tar man bort ställdonet och motionerar kolven upp och ner lite så ser man tryckförändingarna.

Jag ökade tempen och flödet lite i systemet. stod på ca 3 och står nu på ca 4. Efter en 24 timmar så har tempen stigit 2 grader från ca 25 till ca 27 grader.
Termostaterna står på max för stunden. vilket de har gjort i ett dygn nu.

Varför vill inte dessa slingor vara med??
Vad är en rimlig temperatur att ha in?
Har extra ställdon liggande om det skulle vara något som är kasst.
Tempen på fjärrvärmen står på auto och ligger på en 21-22 grader på elementen på ovanvåning. Något som sammspelar där imellan?

Kollat så ventilerna som ställdonen påverkar inte kärvat ihop?

Robert-san01 skrev:
Kollat så ventilerna som ställdonen påverkar inte kärvat ihop?
Kanske var lite otydligt i min beskrivning men har motionerat alla ventiler som ställdonen sitter på. Därav ser jag tryckförändringarna i flottörerna. Jag har motionerat de ett tjugotal gånger.

Kommer inte ihåg exakt men jag har för mig att jag har typ 30-32gr i framtemp på min golvvärme, men jag har FLVP så det är inte säkert det är rätt för ditt system. Rören blir iaf klart ljumma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.