Hej

Hur många timmar tar det för en plattsättare att kakla väggarna (inkl. fixa underlaget) på en toalett med väggyta ca 12 kvm. och med kakel 20x30. Han skall alltså inte räkna med tiden för golvet (ca 1.8 kvm) då detta inte skall betalas av mig

Det beror ju väldigt mycket på hur raka väggarna är och hur mycket hörn och öppningar det är som gör att man måste kapa men är det plana och raka väggar mellan 3-4 dagar skulle jag säga...

Ojämna lite sneda väggar kan det ta det dubbla...

• Haha
Returia
  • Laddar…
T
anders07 anders07 skrev:
Det beror ju väldigt mycket på hur raka väggarna är och hur mycket hörn och öppningar det är som gör att man måste kapa men är det plana och raka väggar mellan 3-4 dagar skulle jag säga...

Ojämna lite sneda väggar kan det ta det dubbla...
3-4 dagar? Är du tokig eller?

12 kvm med 20x30 är ju guld, tar ju bara någon timme att sätta, säg 3-4 timmar och 2 timmar för att spackla upp krokiga väggar om det är det TS menar med att fixa underlaget!

Ja, det sätter man lätt på en dag.

T tank77 skrev:

12 kvm med 20x30 är ju guld, tar ju bara någon timme att sätta, säg 3-4 timmar och 2 timmar för att spackla upp krokiga väggar om det är det TS menar med att fixa underlaget!
'kakla väggarna (inkl. fixa underlaget)' står det så jag förutsatte att det ingick att sätta skivor... Fel?

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
T tank77 skrev:

Håller med er att detta tar "bara" en dag med 20x30 plattor.

Men, har vi all information?
Spackla ena dagen.
Sätta kakel en dag, fog inräknat, rengöring.
Dag tre, kontrollera arbetet, mjukfog.

Detta kommer att debiteras kund; 24 timmar a' 500ish, 12 000:- exklusive moms, gissar jag....

Sedan är det svårt att göra samtliga moment under en dag, restider läggs till, även för att hämta minsta lilla pryl som hantverkaren "glömt" debiteras kunden, tror att alla vet det numera, all tid debiteras, allt från planering av dagen av arbetsledare till att momentet är korrekt utfört.

Så gissningsvis, minst 24 mantimmar, sedan att vi är några som anser detta för mycket, ineffektivt, tja, en annan frågeställning.

Mvh P-A

• Gilla
anders07
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Håller med er att detta tar "bara" en dag med 20x30 plattor.

Men, har vi all information?
Spackla ena dagen.
Sätta kakel en dag, fog inräknat, rengöring.
Dag tre, kontrollera arbetet, mjukfog.

Detta kommer att debiteras kund; 24 timmar a' 500ish, 12 000:- exklusive moms, gissar jag....

Sedan är det svårt att göra samtliga moment under en dag, restider läggs till, även för att hämta minsta lilla pryl som hantverkaren "glömt" debiteras kunden, tror att alla vet det numera, all tid debiteras, allt från planering av dagen av arbetsledare till att momentet är korrekt utfört.

Så gissningsvis, minst 24 mantimmar, sedan att vi är några som anser detta för mycket, ineffektivt, tja, en annan frågeställning.

Mvh P-A
Det var så jag tänkte också... Vad blir debiterade timmar..

anders07 anders07 skrev:
'kakla väggarna (inkl. fixa underlaget)' står det så jag förutsatte att det ingick att sätta skivor... Fel?
Ja, det är frågan!
Hela situationen med att skriva en fråga om man nu inte vet vad som skall göras, blir svår att svara på.

Om allt underlag är helt klart, vilket det väldigt sällan är, går det fort, annars, minst tre dagar.

Har själv byggt mer än ett våtrum, så av mig får du;

+1 på ditt inlägg.

Mvh P-A

Ps, säger inte att andra inläggen är fel, jag tolkade detta från ts att underlaget inte är klart ännu, då räcker inte en dag.

B Borat2 skrev:
Hej

Hur många timmar tar det för en plattsättare att kakla väggarna (inkl. fixa underlaget) på en toalett med väggyta ca 12 kvm. och med kakel 20x30. Han skall alltså inte räkna med tiden för golvet (ca 1.8 kvm) då detta inte skall betalas av mig

Tack för alla svar. Vad det handlar om är inte att sätta skivor/bygga väggen utan extra tid för att kakla väggen istället för att måla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.