HEj!

Jo vi håller på att renovera köket och hade tänkt att ha en "riktig" sten på väggen, alltså smala stavar som sitter på ett nät.

Vi hade först tänkt att sätta denna själv men enligt inköptstället tyckte de att vi bör anlita en plattsättare då detta är mkt svårt sa de. Sedan pratade med en plattsättare som var där och tittade, men efter 2 dagar ringde han och sa att han ej ville sätta den, för han kunde inte garantera resultatet!

Vad är det här, varför ska det vara bökigt, jag har kaklat en del själv och känner att jag skulle nog våga pröva, det som de påstår är svårt är tillskärningen, men jag har en vattenskärare som har fungerat kanon till klinker, så jag ser inte problemet, Det värsta som kan hända i mitt tycke är att stenen är såpass tung att det rör lätt på sig, så man får helt enkelt ta en i taget och vänta innan ytterligare belastning.
Vad säger ni som jobbar som plattsättare eller någon glad amaöt som kanske provat?

Mvh Nicholas

Inga problem
Kör på som vanlig plattsättning
har du en "riktig" plattskärare skall det gå lätt

Att plattsättaren sa nej till jobbet är inte konstigt eftersom han inte fick sälja materialet
där ligger en stor del av förtjänsten

Om det blir en reklamation är det svårt att hålla isär vem som bär ansvaret

ok, i see...brukar ju liksom inte fega ur, men kunde själv inte se problemet.

Stenen kostade för övrigt ca 6300:- för 4m2 =)
så det kan nog stämma till stor del.

Några fler invändningar?

puff

Det kan tydligen vara riktigt jäkligt att sätta vissa av dessa stenar, en jobbarkompis hade en som jobbar med kakling på dagarna (bekant) till att sätta sådana i köket och det tog över en dag bara att sätta upp det för att få det att se bra ut....då var det bara ~2löpmeter ovanför bänkskivan utan konstigheter.

Å andra sidan har min bror också satt liknande i köket själv som sitt absolut första kakelprojekt med bra resultat.

Så det kan nog vara både och. :)

tack för länken...Denna som vi hade fanns inte med, den var mer exklusiv och tjock rejäl, fast ganska små stavar...
Köpt på interkakel, man betalar per ark.

Ha't

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.