1 852 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Kakla en lite ojämn vägg i kök
Hej!
Som ni ser i våra inlägg tidigare håller vi på att renovera drömhuset.
Vi är nu vid kakelfrågan. Vår vägg är smått ojämn, alltså väldigt lite ojämn. Vi vill kakla denna vägg. Vi har fått offert från hantverkare att göra jobbet för 30.000 exkl material... tycker detta är galet för 4 m2.
Hur skulle ni gjort? Vi har spacklat väggen. Jag läste om att man bör putsa den men eftersom vi ska ha kakel hela vägen så känner jag inte att det behövs.
Vårt mål är alltså att kakelplattorna är raka när dom väl sätts.
Tack på förhand! ❤️
Som ni ser i våra inlägg tidigare håller vi på att renovera drömhuset.
Vi är nu vid kakelfrågan. Vår vägg är smått ojämn, alltså väldigt lite ojämn. Vi vill kakla denna vägg. Vi har fått offert från hantverkare att göra jobbet för 30.000 exkl material... tycker detta är galet för 4 m2.
Hur skulle ni gjort? Vi har spacklat väggen. Jag läste om att man bör putsa den men eftersom vi ska ha kakel hela vägen så känner jag inte att det behövs.
Vårt mål är alltså att kakelplattorna är raka när dom väl sätts.
Tack på förhand! ❤️
Ja, gips ska läggas, men enligt pappa (som är väldigt duktig med renovering) så kommer det inte hjälpa särskilt mycket för grunden är ändå lite sned.A Alfons3301 skrev:
En 6mm (tror det var måttet) ska läggas för att vi fick riva upp en del av väggen då kökselementet stack ut lite.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
30k för att åtgärda och kakla 4kvadrat vägg? Låter nästan som den är lika ojämn som landsvägar i norrland ?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jisses...
Om det så skulle ta en hel dag att få väggen jämn och en hel dag att kakelsätta och foga så med rejäl timdebitering så skulle det ändå "bara" sett ut så här...
16tim x 500 = 8000 +25% moms = 10000:-
Du förstår nog att de blåser er duktigt... och det är bara beklagligt och tragiskt med sådana SVIN på marknaden.
Om det så skulle ta en hel dag att få väggen jämn och en hel dag att kakelsätta och foga så med rejäl timdebitering så skulle det ändå "bara" sett ut så här...
16tim x 500 = 8000 +25% moms = 10000:-
Du förstår nog att de blåser er duktigt... och det är bara beklagligt och tragiskt med sådana SVIN på marknaden.
Klicka här för att svara