1 434 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Kakelhjälp över köksbänk!
Hejsan,
Vi ska snart riva ut och göra om köket - men vi är inte helt ense...
Vi ska ha IKEA:s kök Lidingö (vitt) och sedan mörkgrå/svart laminatskiva. Vi funderar också på att välja VITA vitvaror. Köket ska målas vitt och vi ska ha ett mörkt golv - MEN så är det kakel över bänkskivan... Vi har i princip enats om ett vitt, blankt kakel MEN nu är jag rädd att det blir för vitt... och så blev jag lite glad i kaklet från Marrakech design (t ex Istanbul - blank)
Men där slog min man bakut!
Så nu behöver jag lite hjälp. Blir vitt för vitt? Förslag på något annat?
Tacksam för lite nya infallsvinklar!
Vi ska snart riva ut och göra om köket - men vi är inte helt ense...
Vi ska ha IKEA:s kök Lidingö (vitt) och sedan mörkgrå/svart laminatskiva. Vi funderar också på att välja VITA vitvaror. Köket ska målas vitt och vi ska ha ett mörkt golv - MEN så är det kakel över bänkskivan... Vi har i princip enats om ett vitt, blankt kakel MEN nu är jag rädd att det blir för vitt... och så blev jag lite glad i kaklet från Marrakech design (t ex Istanbul - blank)
Men där slog min man bakut!
Så nu behöver jag lite hjälp. Blir vitt för vitt? Förslag på något annat?
Tacksam för lite nya infallsvinklar!
Jo det blir nog för vitt. Vi har valnötsgolv mörkbruna skivor och högblankt ikeakök med vita väggar. Vi valde en rosa röd glasmosaik från Bizazza. Utan kaklet skulle köket vara skittråkigt. Vi har svarta vitvaror. Kan inte posta bilder är på sportlov
Man kan ha så mycket detaljer etc framme med lite färg så jag tror att det kan blir bra. Väljer ni vita vitvaror till ett vitt kök så förelår jag att ni säkerställer att det är exakt samma nyans på luckor och vitvaror- i annat fall kan det se hemskt ut (fast det är ju bara min personliga åsikt).
På ett av köksföretagen vi varit på så avrådde de från samma färg på kökssnickerier som på väggarna. Skall man t.ex ha ett vitt kök så tyckte de att det var bättre att välja t.ex en ljusgrå nyans på väggarna. Kanske kan vara något att tänka på?
Jag tycker också om plattorna från Marrakech design, skulle kunna tänka mig att ha sådant på golvet (det finns ett som är ljusgrått/vitt) men även här protesterar maken!
På ett av köksföretagen vi varit på så avrådde de från samma färg på kökssnickerier som på väggarna. Skall man t.ex ha ett vitt kök så tyckte de att det var bättre att välja t.ex en ljusgrå nyans på väggarna. Kanske kan vara något att tänka på?
Jag tycker också om plattorna från Marrakech design, skulle kunna tänka mig att ha sådant på golvet (det finns ett som är ljusgrått/vitt) men även här protesterar maken!
Klicka här för att svara