Vi skall byta kök hemma och behöver lite smakråd och tips.
Vi kommer att montera en fläkt mot en vägg och den kommer att vara helt fri där det vill säga inga skåp och hyllor precis intill.
Vårat problem är nu om vi bara skall sätta kakel över diskbänk och fortsätta upp hela vägen till tak vid fläkten, eller om vi måste köra på vidare med kakel till vänster förbi ett fönster och hela den väggen oxå. Kolla in bilden(ritningen) så förstår ni säkert vart jag menar.
Vi kommer att montera en fläkt mot en vägg och den kommer att vara helt fri där det vill säga inga skåp och hyllor precis intill.
Vårat problem är nu om vi bara skall sätta kakel över diskbänk och fortsätta upp hela vägen till tak vid fläkten, eller om vi måste köra på vidare med kakel till vänster förbi ett fönster och hela den väggen oxå. Kolla in bilden(ritningen) så förstår ni säkert vart jag menar.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 2 088 inlägg
Jag tycker kakel på hela väggen förbi fönstret. Så har vi iaf och är nöjda. Om det känns som för mycket så kanske då alternativet bara vid diskbänken i kombination med en kakelpelare som går från spisen upp till tak.
Hade oxå kört hela väggen
Ursäkta att jag viker ute lite från tråden
Men är inte köket lite opraktiskt planerat`? Känns i alla fall som inte två får plats, alltså att en står och skalar morötter och en står och rör i kärlen på hällen. Är man en så är ju planeringen guld men om man vore ett par hade jag flyttat spisten ett snäpp åt vänster.
tänkte samma sak...utrymmet mellan hällen och diskhon är guld värd, skulle med flytta hällen åt vänster om det går. Har inte köksplaneraren på Noblessa sagt nåt om det?Locos skrev:Ursäkta att jag viker ute lite från trådenMen är inte köket lite opraktiskt planerat`? Känns i alla fall som inte två får plats, alltså att en står och skalar morötter och en står och rör i kärlen på hällen. Är man en så är ju planeringen guld men om man vore ett par hade jag flyttat spisten ett snäpp åt vänster.
annars tycker jag ni ska skippa kakel, våga göra nåt annorlunda. kör med en stilig tapet och glasskiva bak hällen.
Håller verkligen med om att köket är dåligt planerat.
Väldigt opraktiskt att tränga ihop häll och diskho i hörnet.
jag skulle byta plats på diskho och placera hällen där ni har diskho och sedan flytta diskhon längre till vänster, ni skulle få ett mycket mer praktiskt kök. Då kan ni kakla hela kortväggen med kåpan.
Väldigt opraktiskt att tränga ihop häll och diskho i hörnet.
jag skulle byta plats på diskho och placera hällen där ni har diskho och sedan flytta diskhon längre till vänster, ni skulle få ett mycket mer praktiskt kök. Då kan ni kakla hela kortväggen med kåpan.
Det har aldrig funnits en tanke på glasskiva i stället för kakel?
Varför inte tapetsera en fondvägg där fönstret är och montera en glasskiva. Den delen som inte täcks av glasskivan klarlackas i matt lack för att det ska vara enkelt att hålla rent.
Vi håller på med renoveringen av vårt kök och vi kommer att göra på det sättet.
Lycka till ialla fall
Anders
Varför inte tapetsera en fondvägg där fönstret är och montera en glasskiva. Den delen som inte täcks av glasskivan klarlackas i matt lack för att det ska vara enkelt att hålla rent.
Vi håller på med renoveringen av vårt kök och vi kommer att göra på det sättet.
Lycka till ialla fall
Anders
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden