P
God dagens!
Jag har funderingar på att göra i ordning flera av mina källarrum.
Så en av mina frågor till er är vad tänker ni om att lägga kakel på redan befintligt kakelgolv?
Jag har några passager där jag vill lägga nytt kakel och sen har jag en idag befintlig tvättstuga (den ska flyttas) och där önskas en liten jacuzzi placeras, kan jag lägga kakel på kakel där också eller bör jag tänka annat med tanke på att golvet ibland kommer va blött?
Kanske ska jag också nämna att jag vill främst lägga nytt kakel på grund av kulören.
Alla tips råd o tankar är välkomna!

• Ett beige kakelgolv med synliga fogar, diskussion om att lägga nytt kakel över det befintliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Beige kakelgolv med fyrkantiga plattor och en avloppsbrunn, förslag på omkakling efterfrågas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Ingen idé från någon?

Går alldeles utmärkt att lägga klinker på klinker, så länge det fungerar med den extra höjden.
Rengör, prima, sen en tunn spackling med fixet, låt torka, sen lägg dom nya plattorna.
Misstänker att det inte finns ngt bef tätskikt att ta hänsyn till, och att det inte finns ngt behov heller, iom att det är en källare?
Skulle det behövas tätskikt i ngt av rummen så skulle jag göra om allt från början.

• Gilla
Pånytt
  • Laddar…
P
Tusen tack för ditt utförliga svar!!!!☺️

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.