A
Stor varning för Kajsas Kök / Intrex
Kajsas är tydligen på väg att kursa och det verkar vara dåligt med betalningsförmågan.

Paul-Staffanstorp
OK... har du någon information som styrker detta påstående.

Jag betvivlar inte att du har rätt men det är ett ganska kraftigt påstående att slänga ut på ett offentligt forum kan jag tycka.

A
Enligt utsago från företrädare finns stor risk för att bolaget inte klarar sig pga obetalda kök, detta i samband med att man inte längre betalar sina fakturor SAMT att företrädare för bolaget håller sig oanträffbara tyder bara på en sak.

Paul-Staffanstorp
angry skrev:
Enligt utsago från företrädare finns stor risk för att bolaget inte klarar sig pga obetalda kök, detta i samband med att man inte längre betalar sina fakturor SAMT att företrädare för bolaget håller sig oanträffbara tyder bara på en sak.
Ok...då får vi väl se vad som händer i det närmsta. :o

Angry, har du själv köpt deras kök, eller hur har du upptäckt detta?

Ett telefonsamtal till Kronofogdens kundcenter ger svar på om det finns obetalda skulder i företaget som gått vidare. Något man kanske alltid ska göra inför en större affär med mindre leverantörer.

0771-73 73 00

Ja, det är jättebra att man kan göra det. Jag undrar här särskilt om Angry är en konsument som har anlitat Kajsas kök, eftersom det är väldigt känsligt att göra ett inlägg med rubriken "Varning för ...". Det hamnar högst upp i sökmotorerna och har väldigt stor genomslagskraft. Sådana inlägg hos oss vill jag kommer från konsumenter som har råkat illa ut.

Nu slog jag en signal till Kronofogden och Kajsas kök har inga skulder i Kronofogdens register! Signaturen Angry ser vi dessutom att han är en hustillverkare som själv är på obestånd. Den här tråden kommer därför att raderas inom kort.

Måste säga att jag blir imponerad av moderatorerna på detta forum och eran saklighet.

Paul-Staffanstorp
Det var precis detta jag befarade inatt ju... smutskastning !!

Usch och fy för sådant...

Kanske läge att varna för hustillverkaren istället... ;):rolleyes:

Bra jobbat Marlene!

Kanske läge att radera tråden innan den blir fångad av varenda sökmotor.

Thomas59
Marlene Eskilsson skrev:
Nu slog jag en signal till Kronofogden och Kajsas kök har inga skulder i Kronofogdens register! Signaturen Angry ser vi dessutom att han är en hustillverkare som själv är på obestånd. Den här tråden kommer därför att raderas inom kort.
Starkt jobbat :D:D:D

Kajsas Kök - Var Dags Rum AB, 556719-1308
VERKSAMHETSBESKRIVNING
Bolaget har importerat och sålt köks- och badrumsinredningar till företag och privatpersoner samt ägt och förvaltat fast och lös egendom samt bedrivit därmed förenlig verksamhet.Sparrisgången 38, Nyköping med säte i Lunds kommun, har 2009-12-21 försatts i konkurs vid Lunds tingsrätt.

Edgångssammanträde hålls 2010-02-19 kl. 9.10, i tingsrättens lokaler, Folkungavägen 4, Nyköping.

Borgenärerna kallas till sammanträdet genom denna kungörelse. Förvaltare är adv Per Sandell, Box 353, 611 27 Nyköping, 0155-28 30 60.

Fortsatta kungörelser i konkursen kommer att annonseras i Södermanlands Nyheter. Konkursen skall fortsättningsvis handläggas vid Nyköpings tingsrätt.

Lunds tingsrätt

Paul-Staffanstorp
Känns ju då som det är befogat med en ursäkt till den som kom med ett tips som verkligen var seriöst och inte tvärtom som befarades...:blushing:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.