Ett måste i varje välutrustad verkstad. :wow:

trattalask
Meh... 7 minuter (vid batteridrift) för att bygga en liten kopp kaffe (150ml) är ju inte lönt. Hinner avlida av abstinensbesvär innan det är klart ;)

Tobas skrev:
Meh... 7 minuter (vid batteridrift) för att bygga en liten kopp kaffe (150ml) är ju inte lönt. Hinner avlida av abstinensbesvär innan det är klart ;)
Du ska ju inte använda den, den ska ju bara finnas där.. ;) ;)

Roligt - de "vanliga märkena" är rätt ruttna numera enligt
min ringa erfarenhet - den Electrolux (har väl ändrats från
världens bästa till världens sämsta märke på 50 år eller
så ...) jag fn använder har tex en kanna som inte går häl-
la från utan att det "rinner över" såvida man inte är mkt
noga med att hålla "hällvinkeln" under en viss (alldeles
ovanligt låg) gräns (: ... kanske Makita är bättre därvid?

Köpt en sån i Dec som en julklapp åt mig själv koka ur den några gånger och pröva den =) mycket bra men man skall dricka med detsamma efter som där är ju så klart ingen plattvärma där =) byggde en låda av vattenfastfaner till den också med kaffe och en 0.5l vattenfalska och koppen sitter färdig iden. och den har ett longlifefilter.. mycket bra när man inte kan göra något när man väntar på rör,el,vent gubbarna ;)

HogeN skrev:
... mycket bra när man inte kan göra något när man väntar på rör,el,vent gubbarna ;)
Det var då vi tog oss en pilsner förr. Lättöl så klart :cool:

hehe inte så bra att ta en sån nu Tror vithjälmarna skulle få spader. Men så klart förr tror jag att det var mera vanligt att ha lite annat i fredags termosen

Vad jag förstått (bara rykten så klart) är att murarna för i tiden hade en praktikant/lärling var uppgift var att hämta a) pilsner och b) murbruk.
I nu nämnd ordning.

Det byggs inte så mycket murade hus längre. Man kan ju undra varför :cool:

hehe =) har hört om en murare här på 70-80 talet när han murade upp korsstenar. Så när han var på mitten så la han en glasskiva som teckte rökkanalen och när han varfärdig så ville han en sup fick han så släppte han ner en sten som förstöde glasskivan. Och blev han utan så fick ägrana problem med att elda ;)

Mikael_L
Hehe, kul grej.

Jag lägger upp en bild här, för eftervärldens skull, samt de som ej orkar/vågar klicka på länken.
dcm500.2.jpg dcm500.3.jpg

Gammal tråd, som jag kapar, hoppas det är OK...
Köpte en av en kompis idag till ett bra pris. Han hade fått med den på köpet i något skruvdragarpaket.
Dottern hjälpte mig göra en video när jag testar den för första gången.

Kaffet smakade helt OK, men det tog lite väl lång tid (ca 7-8 min), som påpekats i tråden, för att få koppen färdigt på batteridrift (200W)
På nätdrift var den dock bra mycket piggare (500W) och det är nog så jag kommer använda den mest.
Den får en given plats i verkstaden, bland sina andra blågröna släktingar.

/H

MultiMan
Conrad.se är betydligt billigare, 309kr.

Kanske dags för en kapselmaskin.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.