Drog för en tid sedan igång en budgetrenovering av det värsta rummet i vårt hus, bastun i källaren. Tanken är att göra allt jobb själv förutom el. Jag är ingen snickare och erfarenhet av plattsättning är noll, så det för bli som det blir. Tror och hoppas dock att jag ska ro projektet i hamn när det finns så otroligt bra hjälp att få här i forumet.
Projektet har varken tid eller pengar avsatta så det kommer ta tid innan det är klart.
Förutsättningarna är som följer. 2 rum på vardera cirka 5m2, bastu i ena och dusch i andra. Oisolerad platta med värmerör lagda i duschdelen. Samtliga väggar är betonghålsten med puts på. En av väggarna är yttervägg, denna är isolerad på utsidan och huset har ny dränering.
Då drar vi igång och som tidigare sagt, det kommer ta tid...
Börjar bila upp den gamla golvbrunnen. Den var större än jag hade förväntat mig..
Projektet har varken tid eller pengar avsatta så det kommer ta tid innan det är klart.
Förutsättningarna är som följer. 2 rum på vardera cirka 5m2, bastu i ena och dusch i andra. Oisolerad platta med värmerör lagda i duschdelen. Samtliga väggar är betonghålsten med puts på. En av väggarna är yttervägg, denna är isolerad på utsidan och huset har ny dränering.
Då drar vi igång och som tidigare sagt, det kommer ta tid...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Börjar bila upp den gamla golvbrunnen. Den var större än jag hade förväntat mig..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nästa steg blev att få bort allt färg på väggarna, grönt är inte skönt . En feestool med diamantklinga och tillhörande dammsugare hyres.
Fungerade väldigt bra. Visst tog det ett tag innan man fick till tekniken. Tyvärr fick jag inte med distansen som begränsar slipdjupet.
Logga in