Hej,
Vi ska regla upp en ny vägg i vårt vardagsrum och får därmed möjligheten att ”bygga in” kablarna i den nya väggen dvs. HDMI m.m.
Tanken är att det inte ska synas några kablar, TV-bänken ska hängas på väggen och likaså själva TV:n.
Söker nu lite tips samt bilder hur ni andra har gått tillväga!
Tack på förhand!
Vi ska regla upp en ny vägg i vårt vardagsrum och får därmed möjligheten att ”bygga in” kablarna i den nya väggen dvs. HDMI m.m.
Tanken är att det inte ska synas några kablar, TV-bänken ska hängas på väggen och likaså själva TV:n.
Söker nu lite tips samt bilder hur ni andra har gått tillväga!
Tack på förhand!
OK.
Tips:
Om du skall lägga rör i väggen för att senare dra HDMI mm så bör du tänka på att det kan vara smart att ha grova rör. Kolla upp det innan.
Annars är det väl bara att lägga in rören i väggen. Kanske oxo se till att ha 230V vägguttag på strategiska platser
Tips:
Om du skall lägga rör i väggen för att senare dra HDMI mm så bör du tänka på att det kan vara smart att ha grova rör. Kolla upp det innan.
Annars är det väl bara att lägga in rören i väggen. Kanske oxo se till att ha 230V vägguttag på strategiska platser
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 718 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 718 inlägg
@Ramnemark har nog någon bild på en sån lösning.
Han brukar peppra sina väggar fulla med eldosor och slangar. 😉😊
Han brukar peppra sina väggar fulla med eldosor och slangar. 😉😊
O skrev:
Exakt så! Skitsnyggt! Har du TV-bänken ”hängd” på väggen också?A Anderscurl skrev:
Alla gör väl som de vill, men reglar man upp på vägg från början räcker det ju att lämna 2 stora hål, ett uppe och ett nere, och tillräckligt med fri kanal i väggen. Vill man göra det snyggare hade jag kört med liknande denna
https://amzn.eu/d/ixcwBx4
https://amzn.eu/d/ixcwBx4
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grejen med att göra sådant här är ju faktiskt att det är osynligt. Jag har gjort ungeför vad du beskriver. Men eftersom jag lyckades få det som jag vill finns det heller ingen möjlighet att ta bilder som visar det osynliga. Så tyvärr kan jag inte hjälpa till med just det.O O.M.Andersson skrev:
Din ursprungliga fråga:
är ganska omöjlig att svara på.O O.M.Andersson skrev:
Har du mera specifika frågor är det lättare att svara. Det är ett tips nr 2.