9 882 läst ·
9 svar
10k läst
9 svar
kabelsökare / regelsökare ??
Är det nån som vet någon Riktigt Bra sån..dem jag har provat har visat sig inte hålla vad dem lovat.Jag är nu trött på att chansa på en tredje modell utan att först förhöra mej med någon som Vet....Ja det får kosta upp till 5-6000kr bara jag får en Bra som är pålitlig.
Produkter som diskuteras: "regelsökare"
Regelsökare S200 Stanley
Finner trä upp till 19 mm
366 kr inkl moms
Läs mer
Regelsökare från Bosch, kan den vara något?
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Jag lyckades missförstå hur man använder min Bosch blå regelsökare från början, då tyckte jag den var dålig, efter att jag börjat följa instruktionerna bättre tycker jag om den mer. Jag tror den justerar känsligheten när du passerar samma objekt flera gånger, dvs först stora rörelser över väggen, sen fram och tillbaks några gånger över regeln när du hittat den, så blir det lätt att hitta av den ganska exakt. Antar gröna är likadan.
Tidningen "Gör Det Själv" hade en test av regelsökare i sitt senaste nummer (3/2008) som utkom 22 Jan.
Jag hittade inte testen på deras hemsida (www.gds.se) men de kanske publicerar "offentligt" med en fördröjning. Den gröna Bosch (ca 900 kr) fick bäst betyg. Nu verkar det som om du kanske är ute efter dyrare (ännu bättre?) grejor men det kanske ändå är värt att ta en titt på testet.
Jag hittade inte testen på deras hemsida (www.gds.se) men de kanske publicerar "offentligt" med en fördröjning. Den gröna Bosch (ca 900 kr) fick bäst betyg. Nu verkar det som om du kanske är ute efter dyrare (ännu bättre?) grejor men det kanske ändå är värt att ta en titt på testet.
Jag har mist förtroendet för deras tester (men tack för omtanken).jac skrev:Tidningen "Gör Det Själv" hade en test av regelsökare i sitt senaste nummer (3/2008) som utkom 22 Jan.
De kan till och med få en Black och decker till att framstå som en proffsmaskin genom att uttrycka sig med jubel utrop som HURRA! och ÄNTLIGEN.
Jag undrar om dom någonsin varit ute i en riktigt välsorterad verktygsaffär och mött märken som Festool,Hilti,och Makita.Hade dom hållt i en sådan maskin så hade dom troligen svimmat på plats och saknat ord för att beskriva dess kvalitet och ergonomiska utförande,prisvärdhet,och livslängd
OT angående GDS tester.
Tack för varningen, det verkar som om dessa skall tas med ganska mycket salt. Jag har nu tittat endel i tidigare nummer de senaste dagarna och jag slås av de höga betyg som många billigare prylar får i jämförelse med proffsgrejerna (om de alls är med). Visst kan ett billigt verktyg stå sig bra vid en första jämförelse men hur blir det efter en tids användning? En sladdrig inställning tex tänker man kanske inte på när man använder något en gång men att behöva kontrollmäta och justera om gång på gång är inte så kul.
Tack för varningen, det verkar som om dessa skall tas med ganska mycket salt. Jag har nu tittat endel i tidigare nummer de senaste dagarna och jag slås av de höga betyg som många billigare prylar får i jämförelse med proffsgrejerna (om de alls är med). Visst kan ett billigt verktyg stå sig bra vid en första jämförelse men hur blir det efter en tids användning? En sladdrig inställning tex tänker man kanske inte på när man använder något en gång men att behöva kontrollmäta och justera om gång på gång är inte så kul.
Möjligen ska man ha i åtanke att GDS (Gör Det Själv) är en tidning som riktar sig till hemmafixare och gör-det-självare. Inte i första hand proffs.
Kanske kan förklara avsaknaden av proffs-märken och av att "billiga" märken får bra betyg.
"tillräckligt bra för amatörer"-mentalitet kanske råder...
Kanske kan förklara avsaknaden av proffs-märken och av att "billiga" märken får bra betyg.
"tillräckligt bra för amatörer"-mentalitet kanske råder...
Jag tror också på ovanstående förklaring. De verkar ju själva använda Festool, blå Bosch etc. i sina projekt.foppa72 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden