2 129 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Kabel till spothlights
En dålig dag kan man ha men ta med f...n inte två på raken..Glufsglufs skrev:Såjasåja....EyEr0n kan ha haft en dålig dag idag....napalmbomb i frukostgröten eller taggtråd till lunch.....inget fel i konstateranden men kanske fel tillfälle och fel sätt att uttrycka det på.....jag tror inte att det var något illa menat så inte är han väl förtjänt av hårda påhopp för ett sånt litet misstag.
Har man käkat taggtråd o napalmgröt en dag så orkar man nog inte resa sig dag två o fortsätta kväka ur sig dumheter.
Inget inte gentemot dig Gufsglufs men gå inte för långt med att curla för din "kompis"
Hehe...nä...det gjorde jag inte...bara onödigt hårt för lite taskigt val av uttryck om man jämför vad som skrivs i andra trådar utan påhopp, det är inte vad han skrev utan hur han skrev och det försvarar jag inte men heller inte hårda påhopp för det till synes lilla misstag.....vi har ju sett värre eller hur?
Glufsen, Visst finns det värre men om vi skulle stänga den typer av frågor i elforumet så kan vi ju stänga ner hela forumdelen... Vad återstår att fråga om?
Så för mig är det inte bara hur hen replikerade utan även vad hen menade.
Så för mig är det inte bara hur hen replikerade utan även vad hen menade.
Men....grundmeningen i det nu mera klumpigt uttryckta svaret får ju varenda elfråga i regel ändå....så...
Jag iaf väldigt glad att kunna fråga elfrågor här trots att jag saknar behörighet. Har haft elektriker hemma som gjort så konstiga saker..
Bra att kunna dubbelkolla att de verkligen har koll. Eller om man vill köpa mtrl själv för att slippa elektrikerns feta påslag på mtrlkostnaden.
Bra att kunna dubbelkolla att de verkligen har koll. Eller om man vill köpa mtrl själv för att slippa elektrikerns feta påslag på mtrlkostnaden.
Alltid kul att kunna reta upp någon.
Budskapet jag ville få fram var att TS inte får göra installationen själv, då det dels är olagligt, dels kan det leda till att hans hus brinner ner om det blir felaktigt gjort.
Men sålänge elmaterial säljs till privatpersoner kommer vi aldrig ifrån detta.
Angående kabelval så funkar vilken kabel som helst som får vara utomhus. EKK, EKLK, EXK, EQLQ osv... Se bara till att hålla den ifrån ljuskällan så mycket som möjligt då 230V halogen blir löjligt varma. Följ alltid tillverkarens instruktioner.
Budskapet jag ville få fram var att TS inte får göra installationen själv, då det dels är olagligt, dels kan det leda till att hans hus brinner ner om det blir felaktigt gjort.
Men sålänge elmaterial säljs till privatpersoner kommer vi aldrig ifrån detta.
Angående kabelval så funkar vilken kabel som helst som får vara utomhus. EKK, EKLK, EXK, EQLQ osv... Se bara till att hålla den ifrån ljuskällan så mycket som möjligt då 230V halogen blir löjligt varma. Följ alltid tillverkarens instruktioner.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden