2 357 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
KA i Mölnlycke
Medlem
· Västra götalands län
· 49 inlägg
Hej
Skall dra igång ett husbygge i Mölnlycke och letar efter en bra KA i närområdet.
Har varit i kontakt med Plan/KA Byggkonsult AB i Mölnlycke, någon som har erfarenheter från detta företag?
Någon som känner till nån annan bra KA i närheten av Mölnlycke?
Tack
Andreas
Skall dra igång ett husbygge i Mölnlycke och letar efter en bra KA i närområdet.
Har varit i kontakt med Plan/KA Byggkonsult AB i Mölnlycke, någon som har erfarenheter från detta företag?
Någon som känner till nån annan bra KA i närheten av Mölnlycke?
Tack
Andreas
Hej
Jag inreder en vind i just Mölnlycke. Jag frågade Lisa på byggkontoret om hon kunde rekommendera någon, och hon gav mig några namn. Valde en som heter Leo Fiedler, och har hittils varit nöjd med honom. Vi har visserligen ännu inte kommit så långt i byggandet att han behövt besiktiga något, men han har bistått med mycket värdefull kunskap hittils. Och det känns definitivt som ett plus att han är känd på kommunen och vet hur byråkratin fungerar just här.
Han bor så vitt jag förstår i Lerum, men har ett antal pågående projekt i Mölnlycke. Om du vill kontakta honom kan han nås på info@leobyggteknik.se.
Jag inreder en vind i just Mölnlycke. Jag frågade Lisa på byggkontoret om hon kunde rekommendera någon, och hon gav mig några namn. Valde en som heter Leo Fiedler, och har hittils varit nöjd med honom. Vi har visserligen ännu inte kommit så långt i byggandet att han behövt besiktiga något, men han har bistått med mycket värdefull kunskap hittils. Och det känns definitivt som ett plus att han är känd på kommunen och vet hur byråkratin fungerar just här.
Han bor så vitt jag förstår i Lerum, men har ett antal pågående projekt i Mölnlycke. Om du vill kontakta honom kan han nås på info@leobyggteknik.se.
Är det lösvirke eller prefab?
Att kolla med bygglovskontoret är inget fel på. Sen finns ju massa byggföretag i området och sen en hel del nybyggda hus. I värsta fall kan man ta en promenad och prata lite med glada ägare.
Att kolla med bygglovskontoret är inget fel på. Sen finns ju massa byggföretag i området och sen en hel del nybyggda hus. I värsta fall kan man ta en promenad och prata lite med glada ägare.
Jag är också intresserad av en KA. Ska bygga i Nya Långenäs, Mölnlycke!
Medlem
· Västra götalands län
· 49 inlägg
Hej
Vi valde Leopold Fiedler som nämnts i posten ovan. Det visade sig att vi hade en gemensam bekant som rekommenderade honom.
//Andreas
Vi valde Leopold Fiedler som nämnts i posten ovan. Det visade sig att vi hade en gemensam bekant som rekommenderade honom.
//Andreas
Klicka här för att svara